آفتاب

"بحران مهاجرت در اروپا ناشی از مداخله غرب در خاورمیانه است"

"بحران مهاجرت در اروپا ناشی از مداخله غرب در خاورمیانه است"

رییس‌جمهوری چک گفت، وضعیت بحرانی کنونی ورود مهاجران به اروپا نتیجه مداخله غرب در امور داخلی کشورهای منطقه خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میلوش زمان، رییس‌جمهوری چک در گفت‌وگو با روزنامه بلسک این کشور اظهار کرد: موج کنونی مهاجران که به سمت اروپا سرازیر می‌شود، از ایده دیوانه‌وار حمله به عراق نشأت می‌گیرد؛ ایده‌ای که بهانه‌ آن وجود سلاح‌های کشتار جمعی در این کشور بود که البته یافت نشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد، اقدامات جامعه بین‌الملل برای به اصطلاح باز گرداندن نظم به سوریه و لیبی در هر دو کشور به بالا گرفتن میزان مناقشات و درگیری‌ها منجر شد و نهایتا به آواره شدن مردم انجامید.

وی ادامه داد: این فقط آمریکا نیست که باید در این خصوص مورد سرزنش قرار گیرد بلکه برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز باید به دلیل همکاری در این عملیات سرزنش شوند.

رییس‌جمهوری چک در بخش دیگری از مصاحبه خود افزود که قصد دارد در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند و به این سازمان پیشنهاد دهد که نهادهایی نظامی برای از بین بردن اردوگاه‌های آموزش تروریست‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام

کد N908360

وبگردی