آفتاب
مسئول گروه ارتباطات زنان کارآفرین:

افزایش مدت مرخصی زایمان در ظاهر به نفع زنان است

افزایش مدت مرخصی زایمان در ظاهر به نفع زنان است

مسئول گروه ارتباطات زنان کارآفرین با بیان اینکه نمایندگان مجلس درک درستی از وضعیت جامعه ندارند، به بحث افزایش مرخصی زایمان زنان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس می‌خواهند کمک کنند؛ اما افزایش مرخصی زایمان بدون در نظرگرفتن کار کارشناسی در ظاهر به نفع زنان است؛ اما درعمل زنان را خانه‌نشین می‌کند.

به گزارش سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فخرالسادات محتشمی‌پور در نشست انجمن زنان کارآفرین با بیان اینکه هدف انجمن تبادل تجربیات و انتقال به نسل جوان و نوکارآفرین است، افزود: آماری از زنان کارآفرین وجود ندارد؛ زیرا کارآفرینی مبحث جدیدی مخصوصا در حوزه زنان است که از سال 81 در وزارت کشور طرح ملی ترویج کارآفرینی زنان انجام شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های انجمن در قالب چند کمیته ارتباطات، آموزش و پژوهش ساماندهی شده است، توضیح داد: آموزش برای اعضای انجمن و علاقه‌مندان و در استان‌های مختلف کشور و براساس نیاز انجام می‌شود. همچنین با توجه به بنیه اقتصادی انجمن، برنامه‌های پژوهشی پیش‌بینی شده است و فعالیت ارتباطات در بخش داخلی و بخش بیرونی انجام می‌شود.

مسئول گروه ارتباطات زنان کارآفرین با تاکید بر اینکه انجمن مورد حمایت دولت یازدهم قرار گرفته است، اظهار کرد: در دولت قبل به نهاد مدنی بی‌احترامی می‌شد و به جای اینکه این نهادها را فرصت تلقی کنند غیرمنطقی تلقی می‌کردند.

محتشمی‌پور با اشاره به ارتباطات انجمن زنان کارآفرین با معاونت زنان ریاست جمهوری، معاونت محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنایع و معادن، وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات و... اظهار کرد: در نشست معاونت زنان ریاست جمهوری صحبت از این بود که زنان کارآفرین با مردان کارآفرین برابر هستند اما زنان مشکلات مضاعفی دارند. از پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد این بود که دولت بسته‌های تشویقی برای کارآفرینی زنان طراحی کند.

مسئول گروه ارتباطات انجمن زنان کارآفرین با اشاره به همایش سالانه این انجمن، گفت: هر همایش با موضوعی مشخص برگزار می‌شود اما بحث زنان و کارآفرینی فصل مشترک همه همایش‌ها است و میزبان امسال همایش استان گیلان است و همایش در آذرماه برگزار می‌شود.

محتشمی‌پور با اشاره به نشست فصلی که در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاکنون به همه استان‌های کشور به جز استان خراسان شمالی و مازندران رفته‌ایم و با زنان کارآفرین این استان‌ها دیدار کرده‌ایم و این زنان چالش‌های پیش‌روی خود را مطرح کرده‌اند که باید در مورد این چالش‌ها به جمع‌بندی برسیم. در دور جدید بعد از بازدید از همه استان‌ها، برنامه این است که منتظر پیشنهاد از استان‌ها بمانیم تا خودشان از ما دعوت کنند برای دیدار نزد آنها برویم.

محتشمی در ادامه با بیان اینکه از ابتدا این تفکر وجود داشته که مشاغل مردانه است، اظهار کرد: در دوره اصلاحات تلاش دولت و بخش خصوصی این بود که این تفکر را جا بیندازند که زن و مرد با یکدیگر برابر بوده و جامعه به هر دو نیاز دارد و باید جنسیت‌زدایی مطرح شود؛ اما متاسفانه در هشت سالی که بعد از دوران اصلاحات گذشت بحث‌های سلیقه‌ای با بحث‌های مذهبی عجین شد.

وی با تاکید بر اینکه استقلال اقتصادی زنان از مبانی اسلام گرفته شده است، افزود: طبق فرمایشات پیامبر اسلام (ص) حضرت خدیجه به ترویج دین اسلام کمک کرد. همچنین می‌توان به نقش اقتصادی حضرت زهرا (س) در مدیریت فدک اشاره کرد. بنابراین زن مسلمان همانند مرد مسلمان دارای استقلال اقتصادی بوده است.

مسئول گروه ارتباطات انجمن ملی زنان کارآفرین با بیان اینکه نمایندگان مجلس درک درستی از وضعیت جامعه ندارند، گفت: نمایندگان مجلس قصد کمک به جامعه را دارند اما درک درستی از وضعیت جامعه ندارند. برای مثال افزایش مرخصی زایمان از 9 ماه به 6 ماه یکی از تصمیماتی بود که در ظاهر به نفع زن است اما در عمل زن را خانه‌نشین می‌کند. اگر این کار به صورت کارشناسی انجام می‌شد مشکلی وجود نداشت.

انتهای پیام

کد N907986

وبگردی