آفتاب

جمشیدی: قوانین حوزه سازمان تعزیرات حکومتی پالایش می‌شوند

جمشیدی: قوانین حوزه سازمان تعزیرات حکومتی پالایش می‌شوند

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در آینده‌ای نزدیک سامانه تلفنی 135 به‌منظور دسترسی آسان مردم به سازمان تعزیرات حکومتی راه اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در آینده‌ای نزدیک سامانه تلفنی 135 به‌منظور دسترسی آسان مردم به سازمان تعزیرات حکومتی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در مراسم تودیع و معارفه معاونان این سازمان اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی از دو جهت اهمیت دارد. نخست اینکه مستقیم به مردم خدمت می‌کند و دیگر اینکه این سازمان در عرصه عدالت نیز حرکت می‌کند و می خواهد احقاق حقوق را انجام دهد؛ بنابراین ما با این دیدگاه وارد میدان شدیم.

وی با بیان اینکه در 100 روز گذشته که از حضورم در مسند ریاست سازمان تعزیرات حکومتی می‌گذرد، 12 کمیته تحولی راه اندازی شده است، اظهار کرد: یکی از این کمیته ها شورای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات است که بر اساس آن قصد داریم سامانه ای را به منظور الکترونیکی کردن اقدامات در سازمان تعزیرات حکومتی ایجاد کنیم. در کنار این بحث چند اقدام دیگر صورت گرفته که می توان به ایجاد سامانه تلفنی 135 به منظور دسترسی آسان مردم به سازمان تعزیرات اشاره کرد که در این حوزه وزیر دادگستری با وزیر مخابرات به تفاهم خوبی رسیده و در آینده این سامانه به مرحله اجرا می رسد.

جمشیدی با اشاره به شورای آموزش و پژوهش به عنوان یکی دیگر از 12 کمیته ایجاد شده خاطرنشان کرد: انتظار ما در سازمان تعزیرات فراتر از نظام قضایی است. در قوه قضاییه اتقان آرا مدنظر قرار دارد اما آرای ما باید به صورت کیس استادی - مطالعه موردی - تدریس شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از تدوین نظام جامع آموزشی در سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: در بخش آموزش باید نیازسنجی به دقت انجام شود.

وی به موضوع اصلاحات فرایندهای داخل این سازمان اشاره کرد و افزود: باید ساختارهای سازمان تعزیرات حکومتی اصلاح و ارتقا یابد و به صورت دقیق اجرا شود.

جمشیدی به اشاره به بخش ارزشیابی عملکرد در سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: درجه بندی استان ها را در دستور کار قرار دادیم تا استان ها در یک نظام درجه بندی شده با هم مقایسه شوند. بر این اساس اگر سلامت و کارآیی یک شعبه پایین بیاید کل استان ضرر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما در سازمان تعزیرات درگیری با اصناف نیست، افزود: وقتی حاکمیت خود را با مردم درگیر می‌کند مطلوب نیست، بلکه روند مطلوب پیشگیری است؛ لذا با موافقت وزیر دادگستری اداره کل معاونت پیشگیری در سازمان تعزیرات حکومتی ایجاد خواهد شد.

جمشیدی تصریح کرد: قوانین مربوط به حوزه سازمان تعزیرات حکومتی پالایش خواهد شد و یک معاونت جدید تحت عنوان معاونت اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی اضافه می‌شود که این معاونت پیگیری موضوعات مربوط به قاچاق کالا و تخلفات اصناف و حوزه‌های بهداشت و درمان را به عهده دارد.

انتهای پیام

کد N907813

وبگردی