آفتاب

کمیته طرح صلح عربی چهارشنبه درباره تجاوزات صهیونیست‌ها تشکیل جلسه می‌دهد

کمیته طرح صلح عربی چهارشنبه درباره تجاوزات صهیونیست‌ها تشکیل جلسه می‌دهد

کمیته طرح صلح عربی به ریاست مصر روز چهارشنبه جاری نشستی فوق‌العاده با هدف رسیدگی به اقدامات تحریک آمیز شهرک نشین‌های افراطی تشکیل خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاهرام مصر، محمد صبیح، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی اعلام کرد: به دنبال افزایش اقدامات تحریک آمیز نیروهای اشغالگر و شهرک نشین‌های افراطی علیه فلسطینیان روز چهارشنبه (5 اوت) کمیته طرح صلح عربی نشستی فوق‌العاده به ریاست سامح شکری، وزیر خارجه مصر برای رسیدگی به موضوع تشکیل خواهد داد.

صبیح اعلام کرد که محمود عباس، ‌رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که خود درخواست برگزاری این نشست فوق‌العاده را داد، به زودی از نشست روز چهارشنبه آخرین تحولات و اطلاعات کامل درباره پرونده فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی را در راستای رسیدگی به افزایش اقدامات جنایتکارانه آن در بیت المقدس به ویژه یورش‌های مکرر به مسجدالاقصی، ادامه شهرک سازی‌ها، بازداشت‌ها، ترورها، محاصره غزه، مسدود کردن راه‌ها، بیرون راندن ساکنان شهر و پاکسازی نژادی ارائه خواهد کرد.

همچنین قرار است در این نشست نحوه مقابله با تروریسم شهرک نشین‌ها که با به شهادت رساندن علی دوایشه کودک شیرخواره فلسطینی در روستای دومای نابلس به اوج خود رسید، بررسی شود.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت: در نشست روز چهارشنبه کمیته طرح صلح عربی، مصر به عنوان رئیس کنفرانس سران کشورهای عربی گزارشی از نتایج رایزنی‌های سامح شکری، وزیر خارجه این کشور با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ارائه خواهد کرد.

شکری درباره مساله فلسطین، پیشبرد مذاکرات میان فلسطینیان و تل‌آویو، نتایج دیدارهای محمود عباس با روسای کشورهای مختلف و وزرای خارجه‌ای که اخیرا به رام الله سفر کرده بودند و نیز اقدامات آتی تشکیلات خودگردان با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

صبیح در ادامه اظهار داشت: طرف فلسطینی تاکید دارد مذاکرات مثبت و مثمر ثمر و طبق جدول زمانی صورت گیرد و تنها رایزن‌هایی عمومی نباشد که در نهایت به بهبود جایگاه تل‌آویو منجر شود.

صبیح در پایان افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین بسیار خرسند است که مصر خواستار تشکیل نشست کمیته طرح صلح عربی در قاهره و اجرای تصمیماتی شده است که در نشست سران کشورهای عربی در ماه مارس گذشته در شرم الشیخ تصویب شد.

انتهای پیام

کد N907701

وبگردی