آفتاب

جبهه النصره شورشیان سوری تحت امر آمریکا را هدف می‌گیرد

جبهه النصره شورشیان سوری تحت امر آمریکا را هدف می‌گیرد

«جبهه النصره»، شاخه القاعده در سوریه تهدید کرده است که به مخالفان سوری تحت حمایت آمریکا که وارد این کشور می‌شوند، حمله خواهد کرد.

«جبهه النصره»، شاخه القاعده در سوریه تهدید کرده است که به مخالفان سوری تحت حمایت آمریکا که وارد این کشور می‌شوند، حمله خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، تهدید جبهه النصره پس از آن مطرح شد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در واکنش به ربوده شدن اعضای یکی از یگان‌های مخالفان آموزش‌دیده به دست عوامل پنتاگون، مواضع این شبه‌نظامیان را در سوریه بمباران کرد.

جبهه النصره پنج‌شنبه گذشته نادیم الحسن، فرمانده گروه مخالفان سوری موسوم به رسته 30 را که تحت امر آمریکا آموزش می‌بینند و از جانب عاملان آمریکایی در سوریه فعالیت می‌کنند، ربودند. جبهه النصره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسلمانان سنی سوریه قبول نمی‌کنند که این گروه‌ها برای ایالات متحده کاری کنند. ما از این گروه‌ها می‌خواهیم تا ایالات متحده را به عنوان یک متحد کنار گذاشته و به نام اسلام به صحنه نبرد بازگردند.»

رسته 30 مخالفان سوری شامل 60 نیرو است که در چند ماه گذشته توسط آمریکا در ترکیه آموزش دیده و حالا آنها را «نیروی نوین سوری» می‌نامند. این افراد دو هفته قبل برای کمک به میانه‌رو کردن اپوزیسیون علیه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به این کشور بازگشتند و در نخستین عملیات جدید ترکیه - آمریکا برای بیرون راندن داعش از شمال غرب سوریه حضور یافتند.

مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که هیچ‌ یک از این نیروها جزو ربوده‌شدگان به همراه نادیم الحسن نیستند. جبهه النصره اذعان داشت که ربوده شدن الحسن و سایرین ضربه شدیدی به اقدامات دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکاست. جبهه النصره یکی از قدرتمندترین گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه است اما با داعش هیچ اتحادی ندارد؛ با این حال قساوت و کشتارهای آنها دست‌کمی از داعش ندارد.

کایل رانیز، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: اعضای نیروی نوین سوریه به همراه اعضای رسته سی‌ام ارتش آزاد سوریه با موفقیت توانستند حمله جدیدی را که از جانب 50 نیروی ناشناس بود، خنثی کنند. پشتیبانی حمله هوایی در این عملیات انجام شد.

قریب به تمامی حملات هوایی آمریکا در سوریه که در سپتامبر 2014 آغاز شده با هدف نابودی داعش در مرکز و شرق سوریه صورت گرفته است.

جبهه النصره در بیانیه‌ای مدعی ربودن الحسن شد و مخالفان سوری مورد حمایت آمریکا را به همکاری با حملات هوایی آمریکا علیه مواضع خود متهم کرد.

انتهای پیام

کد N907604

وبگردی