آفتاب
افضلی‌فرد خبر داد

بررسی علل واقعی افزایش تصادفات جاده‌ای در دستور کار کمیسیون اصل 90

بررسی علل واقعی افزایش تصادفات جاده‌ای در دستور کار کمیسیون اصل 90

مسئول کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بررسی علل واقعی افزایش تصادفات جاده‌ای، عملکرد مراکز ترک اعتیاد و نیز صیانت از حقوق اتباع آسیب دیده ایرانی خارج از کشور در دستور کار کمیته سیاسی این کمیسیون قرار دارد.

مصطفی افضلی فرد در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که صیانت از حقوق اتباع آسیب دیده ایرانی خارج از کشور توسط این کمیته مورد رسیدگی قرار می گیرد، اظهار کرد: یکی از فعالیت های کمیته سیاسی این است که نسبت به چگونگی اجرای قانون صیانت از حقوق اتباع آسیب دیده ایرانی خارج از کشور تحقیق و بررسی کند.

وی افزود: با توجه به گزارش هایی که از سفارت خانه ها و وزارت امور خارجه می رسد در حال بررسی این موضوع هستیم و در سال جاری نیز به طور جدی به این مساله ورود کرده‌ایم، البته قرار است در این زمینه جلسه ای با مسئولین وزارت امور خارجه برای بررسی پرونده هایی که در همین ارتباط تشکیل می شود، داشته باشیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس همچنین به بررسی علل واقعی و افزایش تصادفات جاده ای در کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 اشاره کرد و افزود: علت اصلی افزایش تصادفات جاده ای در دستور کار این کمیته قرار دارد که مقرر شده با دعوت از سازمان هایی که در این زمینه دخیل هستند با توجه به شکایاتی که شده و گزارش هایی که کمیسیون تنظیم کرده نسبت به بررسی موضوع که با امنیت عموم مردم سر و کار دارد، اقدام شود.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه به بررسی عملکرد مراکز ترک اعتیاد و مراکز غیر مجازی که در این خصوص فعالیت داشته و سوء استفاده می کنند اشاره کرد و گفت: بنا است که به صورت میدانی از این مراکز بازدید به عمل آید و نهایتا نظر کمیسیون درخصوص نحوه اداره این ها و میزان تاثیرگذاری و عملکرد مسئولان دستگاه های اجرایی اعلام شود .

انتهای پیام

کد N907585

وبگردی