آفتاب

حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه‌های نظامی عربستان

حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه‌های نظامی عربستان

همزمان با کشته شدن هشت شهروند یمنی در حمله جنایتکارانه جنگنده‌های عربستانی به استان "لحج" در جنوب یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در اقدامی تلافی جویانه پایگاه‌های نظامی عربستان در مرز با یمن را با چندین موشک مورد هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که در پی حملات جنگنده‌های عربستان به منطقه "الحمراء" در استان لحج در جنوب یمن هشت شهروند یمنی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

این جنگنده‌ها دو حمله را به پایگاه هوایی "العند" در استان لحج انجام دادند.

در مقابل منابع نظامی یمن اعلام کردند که در عملیات منحصر به فرد ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه "جعوله" در عدن، تعداد زیادی از نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن کشته و تعداد زیادی از آن‌ها به اسارت ارتش درآمدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین کنترل تعدادی از ساختمان‌ها در منطقه "الجمهوری" واقع در استان تعز را در دست گرفته و با 20 موشک پایگاه نظامی "علیب" در منطقه "ظهران عسیر" عربستان واقع در مرز با یمن را هدف قرار دادند.

ارتش همچنین 11 موشک را به منطقه غرف الشیخ در "جازان" عربستان و مناطق دیگر شلیک کرد.

به گفته منابع یمنی حملات ارتش و کمیته‌های مردمی به پایگاه‌ نظامی علیب موجب به آتش کشیده شدن انبار سلاح و تجهیزات نظامی عربستان و زخمی شدن تعداد زیادی از سربازان عربستانی شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی پایگاه نظامی "وادی جاره" عربستان در الخوبه را پاکسازی کردند و کنترل پایگاه دیگری را نیز در دست گرفتند.

به گفته منابع امنیتی یمنی ارتش و کمیته‌های مردمی به پیشروی در پایگاه‌های استان مأرب دست یافتند و حتی اخباری از تامین امنیت کامل آن منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N907553

وبگردی