آفتاب
در واکنش به جنایت اخیر شهرک‌نشینان تندرو؛

گروه‌های فلسطینی: تشکیلات خودگردان همکاری‌ امنیتی با اسرائیل را متوقف کند

گروه‌های فلسطینی: تشکیلات خودگردان همکاری‌ امنیتی با اسرائیل را متوقف کند

گروه‌های فلسطینی از رهبری تشکیلات خودگردان خواستند در پاسخ به تجاوزات و نقض دوباره حقوق فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها، هماهنگی امنیتی خود را با این رژیم متوقف کند.

گروه‌های فلسطینی از رهبری تشکیلات خودگردان خواستند در پاسخ به تجاوزات و نقض دوباره حقوق فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها، هماهنگی امنیتی خود را با این رژیم متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، گروه‌های فلسطینی در کنفرانس مطبوعاتی که پس از نشست غزه برگزار شد، از دستگاه امنیتی کرانه باختری خواستند در واکنش به تجاوزات و نقض مکرر حقوق فلسطینیان توسط شهرک‌نشین‌ها هماهنگی امنیتی خود را با این رژیم متوقف کرده و از مردم فلسطین در مقابل اینگونه تجاوزات حمایت کند.

در این کنفرانس مطبوعاتی، نمایندگان دو جنبش حماس و جهاد اسلامی و نیز جنبش الاحرار (نزدیک به حماس) شرکت داشتند اما گروه‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین حضور نداشتند.

داوود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای مشترک از سوی تمامی شرکت‌کنندگان ادامه داد: هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اشغالگران را به شدت محکوم می‌کنیم و از تشکیلات می‌خواهیم سیاست همکاری امنیتی خود را فورا در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران متوقف کند و دستگاه امنیتی نیز باید از مردم فلسطین دفاع کند.

شهاب افزود: سیاست همکاری‌های امنیتی و آنچه که به عنوان جنگ علیه مقاومت در کرانه باختری شناخته می‌شود، به شهرک‌نشین‌ها کمک می‌کند شهروندان فلسطینی را مورد هدف خود قرار دهند.

این رهبری جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: ما از فلسطینی‌ها می‌خواهیم مبارزات خود با اشغالگران جنایتکار را افزایش دهند و تاکید می‌کنیم که هرگز از خون علی دوابشه، (18 ماهه) نوزاد شیرخواره و دو شهید اخیر، لیث الخالدی و محمد المصری نمی‌گذریم.

لیث الخالدی 21 ساله روز شنبه با شلیک مستقیم سربازان صهیونیستی به سمت تظاهرکنندگان شهر بیرزیت در شمال رام‌الله به شهادت رسید.

المصری نیز با شلیک نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غزه به شهادت رسید.

شهرک‌نشینان صبح روز جمعه گذشته با پرتاب کوکتل مولوتف به خانه خانواده دوابشه در روستای دوما در جنوب نابلس در حالی که اعضای آن خواب بودند، خانه را به آتش کشیده و این کودک شیرخواره را به شهادت رساندند.

همچنین در این آتش‌سوزی یک پسر چهار ساله زخمی و پدر خانواده به شدت دچار سوختگی شد.

از سوی دیگر؛ در این کنفرانس مطبوعاتی نمایندگان جنبش فتح دولت تل‌آویو را مسوول شهادت کودک شیرخواره دانستند و اعلام کردند که این جنایت باعث افزایش پافشاری و اراده مردم فلسطین برای نابودی اشغالگران خواهد شد.

همچنین نمایندگان این جنبش اظهار داشتند که با این جنایت، سربازان صهیونیست و شهرک‌نشین‌ها به اهداف مشروع مقاومت در هر مکانی تبدیل خواهند شد.

همزمان جنبش جهاد اسلامی نیز وعده داد به این جنایت شهرک‌نشین‌ها پاسخ خواهد داد.

جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز روز گذشته از تشکیلات خودگردان خواست با اعلام حالت فوق‌العاده، همکاری‌های امنیتی خود را با تل‌آویو فورا متوقف کند و رهبران این رژیم را به دادگاه‌های بین‌المللی بکشاند.

انتهای پیام

کد N907456

وبگردی