آفتاب

تلاش فلسطین و اردن برای ارجاع پرونده شیرخوار فلسطینی به شورای امنیت

تلاش فلسطین و اردن برای ارجاع پرونده شیرخوار فلسطینی به شورای امنیت

مسئولان فلسطینی اعلام کردند که با اردن به توافق رسیده‌اند تا گفت‌وگوهایی را با کشورهای عضو شورای امنیت برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی به دست شهرک نشینان وانجام تحقیقات درباره این جنایت آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، تشکیلات خودگردان فلسطین درصدد است از شورای امنیت بخواهد به تحقیقات در خصوص جنایت سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی به دست شهرک نشینان تندرو بپردازد و در همین راستا گفت‌وگوهایی را با اردن درباره مطرح کردن پیش نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت آغاز کرده است.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت: ما برای مجازات و محاکمه اشغالگران اسرائیلی و شهرک نشینان به دلیل جنایت‌هایی که علیه ما انجام داده‌اند تمامی اقدامات را اتخاذ خواهیم کرد.

عریقات این اظهارات را در اثنای دیدارش با خانواده "علی دوابشه"، کودک شیرخوار شهید در بیمارستان "تل هاشومیر" در تل‌آویو ایراد کرد.

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که مادر و برادر کودک شیرخوار فلسطینی در وضعیت خوبی نیستند و حال آنها بسیار وخیم است.

پیش تر اعضای شورای امنیت سوزاندن کودک فلسطینی به دست شهرک نشینان اسرائیلی را محکوم کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین در نشست فوق العاده‌ای تصمیم گرفت تا از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل بخواهد قوانین ویژه‌ای را برای حمایت بین المللی از مردم فلسطین ایجاد کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود در برابر اقدامات تروریستی شهرک نشینان عمل کرده و برخورد با اسرائیل به عنوان دولتی فراتر از قانون را متوقف کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین از سوئیس نیز خواسته تا از تمامی طرف‌هایی که معاهده‌های ژنو را امضا کرده‌اند بخواهد این معاهده‌ها را در خصوص فلسطین و اراضی اشغالی اجرا کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصمیم گرفت تا به تقویت مقاومت مردمی مسالمت آمیز در تمامی سطوح برای مقابله با اقدامات شهرک نشینان بپردازد و نشست‌های خود را به صورت دائم برگزار کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین از مردم خواسته تا به تقویت وحدت ملی پرداخته و همواره پایدار بمانند.

انتهای پیام

کد N907359

وبگردی