آفتاب

صـبح‌تان را با اين نوشيدني شـروع کنيـد

صـبح‌تان را با اين نوشيدني شـروع کنيـد

ساده‌ترين عادت‌ها تاثير عميقي روي سلامت شما خواهند گذاشت. براي مثال، يکي از عادت‌هاي سالم و ساده اين است که روز خود را با نوشيدن آب‌ليمو شروع کنيد. حال از خود مي‌پرسيد که اتخاذ اين عادت چه تاثيري روي سلامتي شما خواهد گذاشت؟

به گزارش روزنامه سپید، در ادامه اين نوشته به7 دليلي اشاره مي‌کنيم که نشان‌دهنده اهميت و مفيد بودن شروع روز با نوشيدن آب‌ليمو است.
به هضم غذا کمک مي‌کند
اسيدهاي موجود در معده به تجزيه مواد غذايي کمک مي‌کنند و به همين دليل است که معده ما مملو از اسيد است. ميان سن و اسيدهاي معده رابطه معکوسي وجود دارد. به ‌عبارت ‌ديگر، افزايش سن منجر به کاهش اسيدهاي معده مي‌شود. در نتيجه، بدن هر فردي براي جبران کاهش اسيد معده نياز به مکمل‌هايي دارد. اسيد موجود در ليموها به‌مانند اسيدهاي معده در تجزيه غذا سودمند هستند. درنتيجه، نوشيدن آب‌ليمو باعث جبران کاهش اسيدهاي معده مي‌شود.
به هيدراته ماندن بدن کمک مي‌کند
اکثر افراد آب کافي نمي‌نوشند. در درجه اول به اين افراد پيشنهاد مي‌شود که عادت خود را تغيير دهند و با آب رابطه دوستانه‌اي برقرار کنند، به‌طوري‌ که نوشيدن آب کافي تبديل به يکي از الزامات زندگي آنها شود. پيشنهاد ديگري که مي‌توان به اين افراد ارائه کرد اين است که خود را به نوشيدن آب‌ليمو، مخصوصا در اول صبح، عادت دهند.
نوشيدن آب‌ليمو يکي از ساده‌ترين راه‌ها براي شروع يک روز خوب است، چون باعث تامين آب بدن مي‌شود. براي بعضي از افراد اين سوال پيش مي‌آيد که چطور تشخيص دهيم مايعات کافي مي‌نوشيم؟
در پاسخ به اين افراد بايد گفت که شفاف بودن تقريبي ادرار نشان‌دهنده نوشيدن مايعات کافي است.
به کاهش وزن کمک مي‌کند
ما انسان‌ها موجوداتي هستيم که ناخواسته به چيزهاي مختلف عادت مي‌کنيم، خواه اين چيزها خوب و خواه بد باشند. يکي از اين عادت‌هاي خوب اين است که سر ميز صبحانتان به ‌جاي آب‌پرتقال از آب‌ليمو استفاده کنيد.
نياز نيست که هر روز آب‌ليمو بخوريد. سعي کنيد که در طول يک ماه20روز را با خوردن آب‌ليمو شروع کنيد.
اگر اين عادت را اتخاذ کنيد، وزن شما به‌طور چشمگيري کاهش خواهد يافت. البته اين را نيز بايد گفت که اين عادت را حتي تا 10 سال بايد ادامه داد.
از اکسيداسيون جلوگيري مي‌کند
انواع گوناگون ليموها حاوي فيتونوترينت‌ها يا موادي هستند که بدن را در مقابل بيماري‌ها مصون مي‌دارند. اين فيتونوترينت‌ها داراي خاصيت‌هاي ضد اکسيداسيوني قوي هستند که مانع اکسيد شدن مي‌شوند. علاوه بر اين، فيتونوترينت‌ها آسيب‌هاي حاصله از راديکال‌هاي آزاد را از بين مي‌برد.
به افزايش ويتامين C کمک مي‌کند
ليمو يکي از ميوه‌هاي سرشار از ويتامين C است. نياز نيست که در طول هر روز يک ليمو بخوريد، بلکه خوردن نصف ليمو نيز در افزايش ويتامين C موثر است.
مي‌توانيد آب‌ليمو را بگيريد و به همراه آب بنوشيد. اين نصف ليمو تنها حاوي 6 کالري است، اما به ‌قدري ويتامين C شما را افزايش مي‌دهد که مي‌تواند مانع آسيب‌هاي سلولي و همچنين ترميم زخم‌ها شود.
به افزايش پتاسيم کمک مي‌کند
بدون اين ماده معدني (پتاسيم) بدن انسان عملکرد مناسبي نخواهد داشت. اين ماده معدني به ارتباط عصب و عضله، انتقال مواد مغذي و انتقال فضولات کمک مي‌کند. علاوه بر اين، اين ماده معدني در خنثي‌سازي بعضي از تاثيرات نمک روي فشار خون موثر است.
از سنگ کليه جلوگيري مي‌کند
نوشيدن آب‌ليمو به کاهش درد حاصل از سنگ کليه کمک مي‌کند. دليل اصلي سنگ کليه اين است که آب ناکافي جذب بدنتان مي‌شود؛ بنابراين، به ‌منظور جلوگيري از وقوع چنين بيماري بايد مايعات فراوان نوشيد. همان‌طور که قبلا بيان شد آب‌ليمو به هيدراته ماندن بدن کمک مي‌کند، در نتيجه نوشيدن آب‌ليمو، به‌خصوص در اول صبح، مانع بروز سنگ کليه در افراد سالم و همچنين کاهش درد در افراد مبتلابه سنگ کليه مي‌شود.
کد N907284

وبگردی