آفتاب
اعتراض‌ به کودک‌سوزی صهیونیست‌ها ادامه دارد؛

تظاهرات هزاران فلسطینی در کرانه باختری و تجمع هزاران اسرائیلی در تل‌آویو

تظاهرات هزاران فلسطینی در کرانه باختری و تجمع هزاران اسرائیلی در تل‌آویو

موج اعتراض‌ها به جنایت هولناک صهیونیست‌ها در سوزاندن یک کودک شیرخوار فلسطینی همچنان ادامه دارد و فلسطینی‌ها با برگزاری تظاهرات‌هایی به درگیری‌ با نظامیان اسرائیلی پرداختند، هزاران اسرائیلی‌ نیز در اعتراض به این قبیل جنایت‌های دولت نتانیاهو در تل‌آویو دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منابع محلی در جنوب نابلوس اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی که در اعتراض به سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی و شهادت دو جوان فلسطینی در کرانه باختری تجمع کرده بودند، رخ داد.

در پی این تظاهرات نیروهای رژیم صهیونیستی با گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور به جوانان فلسطینی حمله کردند که موجب زخمی شدن ده‌ها تن از آنها شد.

به گفته منابع مذکور، به دنبال تشییع جنازه لیث فضل الخالدی، جوان 17 ساله فلسطینی که اخیرا به شهادت رسیده، ده‌ها تن از جوانان فلسطینی به سمت شهرک بیت ایل واقع در شهر البیره و روستاهای شمال رام‌الله حرکت کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی و گروهی از شهرک‌نشینان با شلیک گلوله جنگی و پلاستیکی به سمت آنها حمله کردند. جوانان فلسطینی نیز با پرتاب سنگ پاسخ آنها را دادند.

همچنین شهرک‌نشینان اسرائیلی به مزارع فلسطینی‌ها در روستای قصره حمله کردند. از سوی دیگر عصر روز شنبه حدود دو هزار تن در شهر تل‌آویو به درخواست برخی فعالان در شبکه‌های ارتباط اجتماعی با شعار تحریک به خشونت را متوقف کنید، تجمع کردند.

همچنین رئیس سازمان «صلح اکنون» که مخالف شهرک‌سازی‌های اسرائیل است، از دولت خواست تا اقدامات جدی را علیه خشونت شهرک‌نشینان اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد N907264

وبگردی