آفتاب

فلسطین و اردن پیگیر تحقیق در مورد جنایت صهیونیستها در شورای امنیت

فلسطین و اردن پیگیر تحقیق در مورد جنایت صهیونیستها در شورای امنیت

مقامات فلسطینی تلاش های مشترکی را با اردن به منظور تحقیق در مورد جنایت آتش زدن منزل دوابشه در روستای دوما به دست شهرک نشینان صهیونیست، در شورای امنیت سازمان ملل شروع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، جنایت شهرک نشینان صهیونیست که منجر به شهادت علی دوابشه کودک شیرخوار فلسطینی و زخمی شدن والدین و برادر او شد، باعث شده است رهبران فلسطین و اردن به منظور تحقیق در مورد این حنایت در شواری امنیت سازمان ملل وارد عمل شوند.

رهبران فلسطینی همچنین تصمیم گرفته اند اقدامات قانونی برای مطرح کردن پرونده جنایت شهرک نشینان علیه خانواده دوابشه را در دیوان کیفری بین المللی مطرح کنند. آنها از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد ایجاد ساز و کار بین المللی خاص برای حمایت از ساکنان اراضی فلسطین را خواستار شدند.

در همین رابطه ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین از شورای امنیت، عمل به مسئولیتش در مورد این جنابت تروریستی و اتخاذ تصمیم لازم در این مورد را خواستار شد. اتحادیه عرب نیز امروز شنبه خواستار تشکیل کمیته سازمان ملل جهت سفر به اراضی اشغالی فلسطین و تحقیق در مورد جنایت سوزاندن علی دوابشه در روستای دوما در نابلس شد.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه ای جنایت اخیر صهیونیستها را محکوم کرده است. اعضای شورای امنیت ضمن تسلیت به خانواده این کودک فلسطینی که به علت جنایت روز گذشته صهیونیستها در حال مداوا به سر می برند، محاکمه عاملان این جنایت را خواستار شدند.

کد N907048

وبگردی