آفتاب
حجت الله ایوبی در جمع خبرنگاران:

زمان برپایی جشنواره فیلم کودک تغییر می کند/ رایزنی درباره رستاخیز

زمان برپایی جشنواره فیلم کودک تغییر می کند/ رایزنی درباره رستاخیز

رییس سازمان سینمایی از تغییر تاریخ برگزاری بیست و نهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان خبرداد.

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی عصر امروز شنبه ۱۰ مرداد در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره فیلم و عکس «فردا» در پاسخ به خبرنگار مهر درباره زمان برگزاری بیست و نهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان با توجه به دیر نهایی شدن شهر میزبان اینگونه گفت: از نگرانی های شورای راهبردی سینمای کودکان و نوجوانان این بود که جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به دلیل تغییر مدیریت در حوزه شهری استان اصفهان در این شهر برگزار نشود، اما جلسات متعددی با مسئولان شهری و استان برگزار کردیم و متوجه شدیم خوشبختانه همه تمایل دارند که این رویداد در اصفهان برگزار شود بنابراین اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: توجه به زمان باقیمانده تا تقویم همیشگی جشنواره یعنی مهرماه، فرصت کافی برای اجرایی کردن برنامه های جشنواره در این تاریخ وجود ندارد بنابراین با شورای راهبردی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به این جمع بندی رسیدیم که امسال تاریخ برگزاری را تغییر دهیم تا در این صورت شهرداری اصفهان بتواند شرایط لازم برای همکاری با جشنواره را داشته باشد.

ایوبی همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری مبنی بر شکایت عوامل فیلم «رستاخیز» از وزارت ارشاد به دیوان عدالت اداری به دلیل توقف اکران این اثر سینمایی در نخستین روز اکران آن نیز گفت: اگر حقوقی از عوامل پروژه فاخر «رستاخیز» تضییع شده باشد این حق را دارند که احقاق حق کنند.

وی تصریح کرد: ما برای صاحبان فیلم هم حقوق مادی و هم حقوق معنوی قائل هستیم و اگر کارگردان فیلم نخواهد صحنه هایی از فیلم را تغییر دهد طبعا ما نمی توانیم او را مجبور به این کار کنیم بنابراین در حال گفتگو هستیم. اگر آنها بپذیرند از افکت نور بر چهره بازیگر نقش حضرت عباس (ع) استفاده می شود وگرنه ما آنها را مجبور به این کار نمی کنیم. البته پیشنهادات دیگری هم در این مورد وجود دارد. ضمن اینکه بنده به عنوان رییس سازمان سینمایی در کنار احمدرضا درویش هستم نه در مقابل او و اگر راهکار مناسب پیدا کنیم با یکدیگر به تصمیم و جمع بندی نهایی خواهیم رسید تا به امید خدا مشکل فیلم حل شود.

ایوبی در پایان در پاسخ به پرسش دیگری درباره روند مدرسه عالی سینما گفت: مدرسه عالی سینما در شرایط خوبی بسر می برد کارهای آن انجام و مقدمات لازم برای آغاز کار این مدرسه سینمایی انجام شده است. کارشناسان بسیاری نگاه دقیق و موشکافانه مبنی بر چگونگی راه اندازی مدرسه عالی سینمایی  داشته اند.

کد N906973

وبگردی