آفتاب
/35 سال مدیریت جهادی/

سرقلعه: به همت جهاد دانشگاهی می‌توان علم را به ثروت تبدیل کرد

سرقلعه: به همت جهاد دانشگاهی می‌توان علم را به ثروت تبدیل کرد

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیاتی شدن فعالیت‌های جهاددانشگاهی و حرکت جهادگونه موجب اعتماد عمومی به این نهاد علمی شده است.

مجید جلیل سرقلعه در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، با تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه 16 مرداد، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: رسیدن به توازن علمی و توسعه و گسترش دانشگاه‌ها نیازمند یک حرکت جهادی است و جهاددانشگاهی می‌تواند در این راستا نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: تا زمانی‌که علم تولید نکنیم و تنها وارد کننده آن باشیم، یک کشور عقب‌افتاده هستیم این در حالی است که با یک حرکت جهادی و به همت جهاد دانشگاهی می‌توان علم را تولید و آن را به ثروت تبدیل کرد.

وی نقش موثر جهاددانشگاهی در زیرساخت‌های فرهنگی را نیز یادآور شد و اظهارکرد: لازم است جهادگونه فرهنگ اصیل خود را در چارچوب نظام تبیین کنیم و آن را به نسل جوان و دانشگاهی انتقال دهیم.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس همچنین عوامل ایجاد اعتماد به جهاددانشگاهی ر یادآور شد و خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن فعالیت‌های جهاددانشگاهی و حرکت جهادگونه این نهاد موجب اعتماد عمومی به این نهاد علمی شده است.

وی با بیان این‌که «اقدامات بسیار خوبی توسط جهاددانشگاهی در استان شکل گرفته است» گفت: با توجه به ظرفیت‌های این مجموعه جای کار بیشتری برای این نهاد برای قرار دادن استان در مسیر توسعه وجود دارد.

انتهای پیام

کد N906692

وبگردی