آفتاب

اخذ 25 درصد اسناد موقوفات در 3 سال اخیر

اخذ 25 درصد اسناد موقوفات در 3 سال اخیر

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «25 درصد اسناد موقوفات کشور طی سه سال گذشته اخذ شده است» گفت: سند دار کردن رقبات کشور اولویت اصلی معاونت اوقافی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی در سومین همایش مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف در سال جاری با اشاره به این‌که «براساس برنامه سال 94 این معاونت، مقرر است بیش از 380 هزار رقبه در کشور سند دار شود» اظهار کرد: طی تلاش‌های صورت گرفته، 102 هزار موقوفه کشور هم اکنون سنددار است که از این میزان 25 درصد اسناد طی سه سال اخیر اخذ شده است و 40 درصد نیز در 8 سال گذشته اخذ شده بوده است.

وی با اشاره به این‌که «بیش از 350 هزار رقبه دارای سند در کشور داریم» افزود: حدود 380 هزار رقبه در کشور نیز فاقد سند است.

حاتمی با بیان این‌که «در سال 93 بیشترین اسناد موقوفات در کشور در طول تاریخ اوقاف اخذ شد» گفت: در این سال بیش از 20 هزار رقبه کشور سند دار شد، با این حال باید سند دار شدن موقوفات را با اولویت به پیش ببریم.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «در کشور 521 موقوفه داریم که دارای بیش از 100 رقبه هستند» افزود: این تعداد از موقوفات 5/1 درصد از کل موقوفات کشور را شامل می‌شوند که در مجموع 232 هزار رقبه فاقد سند است.

وی با اشاره به این‌که «در زمینه سند دار کردن رقبات باید ابتدا شناسایی رقبات را در دستور کار قرار دهیم» افزود: در زمینه اخذ سند رقبات قطعا با مشکلات حقوقی ، قانونی و ... مواجه خواهیم شد که باید ابتدا آنها را شناسایی و برطرف کنیم.

انتهای پیام

کد N906658

وبگردی