آفتاب
گزارش روزنامه "نشنال اینترست"؛

انصارالله ثابت کرد قدرت نفوذ به عربستان را دارد

انصارالله ثابت کرد قدرت نفوذ به عربستان را دارد

پیروزی‌های اخیر انصارالله یمن در جنگ مرزی با عربستان و وارد آوردن خسارات مالی و تلفات جانی به ریاض در درگیری‌های میدانی، ثابت کرد که به رغم تلاش رسانه‌های مغرض برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های عربستان و تبلیغات برای عملیات ائتلاف عربی، انصارالله قدرت آن را دارد که در خاک عربستان نفوذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه "نشنال اینترست" در تازه‌ترین مقاله خود درباره تحولات اخیر در میدان‌های یمن با طرح این سوال که "در مرزهای عربستان و یمن چه می‌گذرد؟" به حملات پی در پی در مرزهای عربستان که از دامنه درگیری در گذرگاه‌های مرزی به سقوط خمپاره‌ها به استان‌های "جازان" و "نجران" در داخل عربستان رسیده است، اشاره می‌کند؛ حملاتی که در پی آن شماری از نیروهای گارد مرزی عربستان کشته و زخمی شدند.

در این گزارش مفصل اشاره شده که این رخدادها در منطقه مرزی عربستان با یمن، تبدیل به چالشی برای ریاض شده است به ویژه منطقه "ظهران" در جنوب عربستان که در فاصله کمتر از 15 کیلومتری از مرز با یمن قرار دارد به دلیل حملات خسارت‌هایی سنگین دیده است.

همچنین در این گزارش آمده که رسانه‌های وابسته به انصارالله بر حملات موفقیت‌آمیز در جنوب عربستان تاکید دارند و تعدادی فایل تصویری از ورود نیروهای یمنی به اراضی عربستان در نزدیکی مرزها را منتشر کرده‌اند و در مورد تخریب دست‌کم شش پایگاه نظامی در جنوب عربستان صحبت می‌کنند.

این در حالی است که سانسور رسانه‌های عربستانی با توسل به ابزار مختلف و تلاششان برای تبدیل عربستان به ستاره جنگ در یمن نیز نتوانسته واقعیت‌ها را به صورت کلی مخفی نگه دارد؛ چراکه با همه تلاش‌ها پایگاه‌های ارتباط اجتماعی در عربستان نفوذ فراوانی دارند و مردم کم و بیش از اخبار درست آگاه می‌شوند.

طبق گزارش روزنامه اینترست، مساله شایان حائز اهمیت در این درگیری‌ها توانایی انصارالله برای حمله به عربستان است چنان که این درگیر‌ها صرف نظر از نتایجش، به توانایی انصارالله برای حمله به خاک عربستان تاکید دارد.

در این گزارش آمده است: عربستان پس از پایان عملیات «طوفان قاطع» مدعی موفقیت‌ آن در هدف گیری هرگونه تهدیدی علیه امنیت عربستان و همسایگانش را اعلام کرد در حالی که حملات دنباله‌دار انصارالله به عربستان و خسارات و تلفات مالی و جانی ریاض در این حملات غلط بودن این ادعاها را ثابت کرده و نشان می‌دهد که از بین بردن این تهدیدها چقدر دشوار و چه بسا ناممکن است.

انتهای پیام

کد N906629

وبگردی