آفتاب
ناصری:

دولت نوسازی ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده تهران را در اولویت قرار دهد

دولت نوسازی ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده تهران را در اولویت قرار دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تأثیر رفع تحریم‌­ها بر صنعت خودرو از ضرورت نوسازی ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده تهران سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ناصری افزود: در شرایط کنونی، می­بایست اقتصاد مقاومتی سرلوحه امور قرار گیرد و عملکرد خودروسازان داخلی باید به گونه­ای باشد که خودروهای ملی با کیفیت بالا تولید شوند و به کارگیری فن­آوری­های روز دنیا، موجبات بهبود کیفیت خودروهای داخلی را فراهم آورد.

وی با شاره به این که پیش از رفع تحریم­ها و با شرایط اقتصادی موجود و مشکلات خودروسازان داخلی، صادرات در این حوزه بعید به نظر می­رسید، اظهار کرد: نظر به رویکرد دولت در صنعت خودرو و تحولات سیاسی اخیر، دست­یآبی به این مهم دور از ذهن نیست.

حجت­الاسلام ناصری با بیان این که اقتصاد مقاومتی، علاوه بر این که کمیت و کیفیت تولیدات خودرو را افزایش خواهد داد، زمینه­ صادرات خودرو را نیز فراهم خواهد نمود، تصریح کرد: بازنگری در قیمت­گذاری خودرو پس از رفع تحریم­‌ها ضروری است و در شرایط پسا تحریم، قیمت­گذاری خودرو می­بایست بر اساس ارزیابی­های کارشناسی و به گونه­ای انجام شود که هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده مناسب باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت­های خود با اعلام وجود بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی تهران، اضافه کرد: در شرایط کنونی، یکی از الزامات برنامه­های دولت باید نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باشد و این موضوع به عنوان یک اولویت می­بایست در دستور کار دولت قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر لزوم ایجاد بستر مناسب به منظور افزایش تمایل شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: افزایش سهم حمل و نقل عمومی در ترددهای روزانه، کاهش سهم حمل و نقل شخصی و در نتیجه کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا را در پی خواهد داشت.

کد N906618

وبگردی