آفتاب

نتایج نشست جدید ستاد مشاغل خانگی/ ۵رشته پُرطرفدار اشتغال در منازل

نتایج نشست جدید ستاد مشاغل خانگی/ ۵رشته پُرطرفدار اشتغال در منازل

معاون وزیر کار با تاکید بر تسهیل اعطای تسهیلات به مشاغل خُرد و خانگی، از قالیبافی، خیاطی، پرورش دام و طیور، تایپیست و گلیم بافی به عنوان رشته های پُرطرفدار خانگی نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن طایی در دومین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با تاکید بر تسهیل و تسریع فرایند ایجاد مشاغل خُرد افزود: یکی از مسائلی که در جلسه اول ستاد در سال جاری مطرح شد، شناسایی تجارب موفق سایر کشورها در این زمینه است.

معاون اشتغال وزارت کار با تاکید بر اینکه فرایند اعطای تسهیلات مالی کسب و کارهای خُرد تسهیل می شود افزود: بازنگری در تعریف برخی رشته ها برای مشاغل خانگی ضروری است و باید رشته یا فعالیت های جدید مشاغل خانگی تعریف شوند.

وی ادامه داد: زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای مشاغل خُرد و کوچک فراهم است و باید با همکاری مسئولین ذیربط این نوع کسب و کارها ارتقا پیدا کند. طایی با اعلام اینکه طی سال های ۹۰ تا ۹۳ در استان اصفهان بیشترین تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی پرداخت شد افزود: بعد از این استان، استان های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین تسهیلات را گرفتند.

این مقام مسئول در وزارت کار با بیان اینکه از سال ۹۳ توزیع تسهیلات مشاغل خانگی صرفا به صورت استانی و از طریق بانک های عامل صورت می گیرد گفت: قبل از این سال تسهیلات توسط دستگاه های عامل توزیع می شد که به ترتیب کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید بیشترین سهم را برای توزیع تسهیلات داشتند.

طایی خاطر نشان کرد: در میان رشته های شغلی که بیشترین متقاضی را دارند، فعالیت های قالیبافی، خیاطی، پرورش دام و طیور، تایپیست و گلیم بافی رتبه اول تا پنجم را دارند. شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد که دستگاه های اجرایی ذیربط گزارش عملکرد خود را در جلسه در ستاد مشاغل خانگی ارائه دهند.

کد N906531

وبگردی