آفتاب

انصارالله یمن: صحبت از بازگشت منصور هادی به صنعاء "مضحک" است/دوره هادی به سر آمده

انصارالله یمن: صحبت از بازگشت منصور هادی به صنعاء "مضحک" است/دوره هادی به سر آمده

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که دوره عبد ربه منصور هادی به طور کامل به پایان رسیده و صحبت از بازگشت وی به عدن و صنعاء مضحک است.

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که دوره عبد ربه منصور هادی به طور کامل به پایان رسیده و صحبت از بازگشت وی به عدن و صنعاء مضحک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار، به دنبال انتشار اخباری از آزادی زودهنگام صنعاء و نزدیک شدن نهایی کردن جنگ با انصارالله و انتقال عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن از ریاض به عدن و سپس به صنعاء، صلاح العزی، از رهبران انصارالله یمن و مسوول اطلاعات و روابط در بخش اطلاع‌رسانی جنگی وابسته به ارتش و کمیته‌های مردمی گفت: این‌ها سخنان جدیدی نیست؛ چراکه عربستان از چهار ماه پیش به هادی و دولت مستعفی وی وعده داده که آنها را به صنعاء بازمی‌گرداند.

وی افزود: تمامی داده‌ها و اطلاعات نشان می‌دهد که دوره منصور هادی کاملا به سر آمده و دیگر مورد قبول و اعتماد گروه‌های سیاسی در داخل نیست حتی مورد اعتماد عربستان و هم‌پیمانانش در ریاض و قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاثیرگذار هم نیست.

العزی گفت: سخن گفتن از بازگشت هادی به عدن یا صنعاء، در حقیقت جنگ رسانه‌ای با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست‌های پی در پی شبه‌نظامیان حامی هادی در تمامی جبهه‌هاست.

وی تاکید کرد: عدن همچنان صحنه درگیری‌های شدید است و گروه‌های مسلح حامی عربستان در اماکن تحت سیطره خود در محاصره قرار دارند. مبالغه نیست اگر بگویم که تعداد حملات در یک روز چند برابر تعداد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در عدن است، لذا سخن گفتن از بازگشت هادی و دولت وی خنده‌دار است.

این رهبر انصارالله یمن افزود: طی دو روز گذشته عملیات‌های نظامی زیادی انجام شده که به کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای دشمن انجامید. اگر افراد مسلح از تثبیت پایگاه‌های خود در عدن عاجز هستند پس چگونه عربستان از بازگرداندن هادی و دولتش صحبت می‌کند؟ مگر اینکه عربستان خواهان رهایی از دست آنها باشد و آنها را به عدن بازگرداند، با سرنوشت خود مواجه شوند. ما در انتظار آنها هستیم.

پیشتر محمدعلی المقدشی، یکی از فرماندهان وفاداربه هادی مدعی شده بود: آزادسازی صنعاء از اولویت‌های نیروهای وفادار به هادی است. پایان کار حوثی‌ها و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن نزدیک شده است.

احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان نیز گفت: هدف ائتلاف بازگرداندن منصور هادی به عدن و بعد منتقل کردنش به صنعاء است.

انتهای پیام

کد N906331

وبگردی