آفتاب
دری نجف‌آبادی:

امام رضا(ع) زیباترین سرمایه‌ها برای بشر سرگردان امروزی هستند

امام رضا(ع) زیباترین سرمایه‌ها برای بشر سرگردان امروزی هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ائمه اطهار (ع) و از جمله حضرت رضا (ع) بهترین چراغ‌ها و زیباترین سرمایه‌ها و ماندگارترین یادگارها برای بشریت و جامعه سرگردان امروزی ما بویژه نسل جوان ماست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ائمه اطهار (ع) و از جمله حضرت رضا (ع) بهترین چراغ‌ها و زیباترین سرمایه‌ها و ماندگارترین یادگارها برای بشریت و جامعه سرگردان امروزی ما بویژه نسل جوان ماست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: اهل البیت (ع) تالی تلو قرآن کریم، واحد الثقلین و قرآن ناطق و صراط مستقیم‌اند. آن بزرگواران چراغ راه و مصباح هدایت و معلم انسان‌ها و بهترین اسوه هستند.

وی شناخت سیره و سنت اهل بیت(ع) را الهام‌بخش، تأثیرگذار و نشان دهنده حیات طیبه الهی دانست و افزود: پیروی از آن هادیان نور و والیان قله‌های طور و سدرة المنتهی ایمان و معرفت؛ نردبان سعادت و کلید نجات خواهد بود. خاندان بزرگ وحی الگوی تمامی فضائل و مکارم اخلاق و نمونه انسان کامل و تجلی آیات قرآن کریم و صفات برگزیده الهی و ملکات صمدانی هستند.

امام جمعه اراک ادامه داد: البته درک ما از مقامات اولیای بزرگ الهی نه به اندازه ظرفیت و کرامت ایشان است بلکه به اندازه ظرفیت و در محدوده تشخیص خود ماست، لذا ما نمی‌توانیم عظمت ایشان را آنچنان که هست تفسیر و تبیین کنیم بلکه آنچه ما خود می‌فهمیم و تشخیص می‌دهیم و به اندازه و در حد ادراکات ما برای ما قابل شناخت هستند نه آنگونه که ایشان هستند و نصاب ما در باب معرفت و وادی محبت نسبت به ایشان به اندازه وسع ماست.

مکتب اهل بیت(ع) دانشگاه انسان سازی

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: در عین حال آب دریا را اگر نتوان کشید، هم بقدر تشنگی شاید چشید. با این وجود باید از خداوند توفیق ادب و معرفت خواست. چون تا ادب نیاموزیم به معرفت نائل نخواهیم شد. با ادب باش تا بزرگ شوی، با ادب را ادب سپاه بس است.

وی اهل بیت (ع) را سفره و گلستان معرفت خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: مکتب اهل بیت(ع) دانشگاه انسان سازی و تربیت و چراغ هدایت و مشعل پرفروغ سعادت‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: باید بکوشیم تا آن بزرگواران را در دل و جان خود زنده کنیم و از خداوند بخواهیم تا درخت معرفت و ادب در دل ما روشن شود تا شجره طیبه ولایت در قلب ما به ثمر بنشیند و آیه نور در جان ما بدرخشد.

امام جمعه اراک گفت: سیره آن بزرگواران سیره انسان کامل و کلمه جامعه الهی و تبلور صفات حسنا و اسمای علیای حضرت حق و مظهر انوار عوالم قدس است.

فرازی از نهج البلاغه

دری نجف‌آبادی با اشاره به خطبه‌ای از امیرالمؤمنین (ع) افزود: حضرت علی(ع) در خطبه شریفه عبادالله 87 نهج البلاغه شریف می‌فرمایند: « آیا در میان شما به ثقل اکبر و قرآن کریم عمل ننموده‌ام و ثقل اصغر و اهل بیت و دودمان پیامبر(ص) را در میان شما به یادگار نگذاشته‌ام. آیا پرچم ایمان را در میان شما برقرار ننموده‌ام و شما را بر حدود حلال و حرام واقف و آگاه نساخته‌ام و آیا عافیت عادلانه را از رفتار خود اندام بر شما نپوشانده‌ام و بساط کارهای نیک را از گفتار و کردارم بر شما نگسترانده‌ام و کرائم اخلاق خویشتن را به شما ارائه ننموده‌ام.»

وی با بیان این‌که «حضرت علی(ع) در خطبه‌های 160 و 182 سیره پاکان را بعنوان چراغ راه بیان می‌فرمایند» تصریح کرد: در سیره آن بزرگواران ایمان، اخلاق، اخلاص، شجاعت، تواضع، شرح صدر، ساده زیستی، پاکی و عفاف، عزت نفس و اعتماد، باور و یقین، استقامت و صبر، شکرگزاری و عشق به حق، مبارزه با فساد و انحراف، عدالت‌خواهی و تقوا، مبارزه با بدعت‌ها، خرافات، ناهنجاری‌ها و هنجارشکنان و صدها صفت برگزیده دیگر در حد اعلا مشاهده می‌شود و این همه بزرگترین درس‌ها و بهترین چراغ‌ها و زیباترین سرمایه‌ها و ماندگارترین یادگارها برای بشریت و برای جامعه سرگردان امروزی ما به ویژه نسل جوان ماست.

قدر نعمت‌ها را بدانیم

امام جمعه اراک با بیان این‌که «امید آنکه ما قدر این نعمت‌های بزرگ و سرمایه‌های عظیم الهی را بهتر بشناسیم و در راه پاسداری از حریم ملکوتی و ارزش‌های متعالی و الهی و انسانی ایشان بکوشیم» گفت: انتظار می‌رود همواره از این برکات آسمانی و الطاف کریمانه ایشان کسب فیض و فضل و رحمت نموده و در راه تعالی جامعه اسلامی و انسانی و ارتقای اخلاقی و معنوی و خانوادگی خود از آن بهره‌مند شویم و راهی را که رهبران الهی به ما آموخته‌اند طی نموده و صراط مستقیم هدایت ایشان را با قوت و اخلاص بپیمائیم که دولت پاینده در آن است.

وی ادامه داد: نسبت به وجود نورانی حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(س) به نظر می‌رسد برای ملت ما ملموس‌تر است و «کلّهم نور واحد» هستند ولیکن دسترسی به زیارتگاه آن بزرگواران امر را بهتر تسهیل می‌کند و راه را نزدیک می‌نماید و وجود پربرکت حضرت ثامن الائمه‌(ع) و کریمه اهل‌بیت(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) هر یک در سایه ولایت خاندان عصمت و طهارت (ع) چراغ راه‌اند و آرام جان و مشعل پرفروغ نور و تکیه گاه ارباب دل و مایه امید و نشاط و شفای درد دردمندان و چراغ راه مستمندان و نیازمندان.

انتهای پیام

کد N906329

وبگردی