آفتاب

هشدار القاعده درباره ادامه آموزش شورشیان سوری از سوی آمریکا

هشدار القاعده درباره ادامه آموزش شورشیان سوری از سوی آمریکا

یکی از گروه های وابسته به القاعده مدعی شد که تعدادی از شورشیان سوری آموزش دیده از سوی آمریکا را به اسارت درآورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شاخه القاعده در سوریه دیروز جمعه مدعی شد که برخی از اعضای یک گروه شورشی سوری را که به تازگی تحت آموزش آمریکا قرار گرفته اند، دستگیر کرده است.

چنانچه ادعای مطرح شده صحت داشته باشد طرح وزارت دفاع آمریکا مبنی بر آموزش شورشیان میانه روی سوری که با هدف مبارزه با گروه های افراطی نظیر داعش صورت می گیرد، با چالشی جدی مواجه خواهد بود.

به ادعای «جبهه النصره»، افراد دستگیر شده که در چند روز اخیر به سوریه بازگشته اند، از سوی آژانس اطلاعات آمریکا (CIA) آموزش دیده اند.

با این حال، پنتاگون، مقر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا، ادعای جبهه النصره را رد کرده و می گوید هیچ یک از ۶۰ شورشی را که تحت عنوان «نیروهای جدید سوریه» آموزش داده است، مفقود نشده اند.

جبهه النصره از اسرای خود به عنوان ایادی آمریکا نام برده و از دیگر شورشیان خواست تا از قید آموزش های آمریکا بیرون بیایند.

ناگفته نماند که منابع وابسته به مخالفین سوری نیز در اوایل این هفته از دستگیری یکی از رهبران شورشی تحت آموزش آمریکا و تعدادی از اعضای وی خبر داد.    

جبهه النصره که رقیب داعش محسوب می شود با صدور بیانیه ای مدعی شد: ما و مردم سنی سوریه اجازه نخواهیم داد که ایثارگری هایمان در یک سینی طلا تقدیم آمریکا شود.

کد N906300

وبگردی