آفتاب
داوداوغلو خبر داد:

آمادگی مشروط ترکیه برای پایان حملات به عراق و سوریه

آمادگی مشروط ترکیه برای پایان حملات به عراق و سوریه

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی از آمادگی آنکارا برای پایان دادن به حملات خود به مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و داعش در صورت خروج تمامی گروه های مسلح از خاک ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگراری مهر به نقل از حریت، «احمد داوداوغلو» با تاکید بر اینکه عملیات های نظامی ارتش ترکیه تا زمانیکه تمامی گروه های مسلح خاک این کشور را ترک کنند ادامه خواهد داشت گفت: حاضریم در صورتی که تمامی گروه های مسلح سلاح های خود را زمین گذاشته و خاک ترکیه را ترک کنند حملات خود را متوقف کنیم. 

ترکیه از جمعه هفته گذشته به بهانه مبارزه با داعش و حزب کارگران کردستان حملات خود به عراق و سوریه را آغاز کرده و البته در این مدت چندین مورد حمله تروریستی در داخل ترکیه رخ داده که در نتیجه آن دست کم ۲۰ شهروند ترک کشته شدند. 

داوداوغلو در اظهارات خود اشاره ای به این نکته نکرد که منظور وی از گروه های مسلح، گروه هایی است که با سوریه در حال جنگ هستند و آنکارا از آنها حمایت می کند یا آنکه حزب کارگران کردستان. 

هر چند در طول روزهای گذشته ترکیه اعلام کرده که مواضع داعش و پ ک ک را مورد حمله قرار داده اما حقیقت آن است که عمده این حملات با هدف ضربه زدن به پ ک ک انجام شده اند. هر چند ترکیه پ ک ک را به عنوان یک گروه تروریستی می شناسد اما این گروه در سوریه در حال جنگ با گروه تروریستی داعش است.

کد N906291

وبگردی