آفتاب

دیدار سفیر آمریکا در سازمان ملل با یک هیات کوبایی پس از 50 سال

دیدار سفیر آمریکا در سازمان ملل با یک هیات کوبایی پس از 50 سال

سفیر آمریکا در سازمان ملل برای نخستین بار پس از 50 سال به نمایندگی از کشورش با هیات کوبایی در این نهاد بین‌المللی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی هیات آمریکایی در سازمان ملل گفت، "سامانتا پاور"، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان نخستین دیدار با "رودولفو رودریگز"، همتای کوبایی‌اش در این سازمان درباره عادی‌سازی روابط میان دو طرف و اولویت‌ها در سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

کوبا و آمریکا روابط دیپلماتیک خود را در سال 1961 و در جریان تنش‌های ناشی از جنگ سرد قطع کردند. پس از قریب به 54 سال از این قطع روابط، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و رائول کاسترو، رهبر کوبا در 17 دسامبر 2014 اعلام کردند که می‌خواهند درباره احیای روابط دو طرفه گفت‌وگو کنند و این احیای روابط 20 ژوئیه 2015 و زمانی اتفاق افتاد که روابط دیپلماتیک دو طرفه رسماً از سر گرفته شد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: اوباما سیاست 50 ساله ایالات متحده آمریکا را در قبال کوبا تغییر داد چون بر این باور بود که ما باید از مردم کوبا حمایت کنیم و ارزش‌های خود را از طریق همکاری با هاوانا ترغیب کنیم.

این مقام مسوول دولت امریکا در سازمان ملل ادامه داد: پایان دادن به این انزوا خواه از طریق احیای روابط دیپلماتیک یا اقداماتی ساده برای دیدار با سفیر کوبا در سازمان ملل برای نخستین بار در 50 سال گذشته، راه را برای انجام مذاکرات بیشتر و دستیابی به فرصت‌های مناسب‌تر برای ارتقای حقوق بشر و شرافت انسانی باز می‌کند.

وی گفت: ما می‌توانیم از این طریق به مردم کوبا کمک کنیم. دیدار با هیات کوبایی در سازمان ملل با هدف بهبود روابط میان هاوانا و واشنگتن صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N906282

وبگردی