آفتاب

تماس تلفنی سیسی با ملک سلمان؛ گامی در مسیر اجرای بیانیه قاهره

تماس تلفنی سیسی با ملک سلمان؛ گامی در مسیر اجرای بیانیه قاهره

پس از آنکه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر بیانیه قاهره را با هیات عربستانی به ریاست محمد بن سلمان جانشین ولیعهد این کشور به امضا رساند،‌ سیسی در تماس تلفنی با پادشاه عربستان بر اهمیت این بیانیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تماس تلفنی از سوی عبد الفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر دریافت کرد که در این تماس، دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه بر اهمیت بیانیه قاهره و محتوای آن برای دو کشور اسلامی و عربی مصر و عربستان تاکید و اعلام کردند که روابط دو کشور مذکور استراتژیک و یکپارچه است.

در این تماس تلفنی، ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان دو طرف به بررسی روابط میان دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آنها در تمامی سطوح و نیز همکاری مشترک پرداختند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان به تازگی توافق جدیدی در راستای تقویت روابط دو کشور تحت عنوان بیانیه قاهره به امضا رساندند که شامل شش بند اصلی از جمله همکاری نظامی، تشکیل نیروی دفاعی مشترک، همکاری اقتصادی و تعیین مرزهای دریایی دو کشور است.

سیسی و محمد بن سلمان پس از برگزاری مذاکراتی دو جانبه نشستی با حضور هیات‌های دو کشور تشکیل دادند.

انتهای پیام

کد N906244

وبگردی