آفتاب
سخنگوی سازمان آتش‎نشانی خبر داد؛

آتش‎سوزی خودروها در پارکینگ/علت آتش‎سوزی در دست بررسی است

آتش‎سوزی خودروها در پارکینگ/علت آتش‎سوزی در دست بررسی است

سخنگوی سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‎سوزی دو دستگاه خودروی سواری در پارکینگ یک مجتمع مسکونی در محدوده دربند خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وقوع آتش‌سوزی در پارکینگ یک مجتمع مسکونی در خیابان دربند، گفت: ساعت ۲:۸ بامداد امروز وقوع آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی واقع در محله دربند، خیابان حمید به سامانه ۱۲۵ شهر تهران اعلام شد و بلافاصله ماموران ۳ ایستگاه به همراه نردبان، تشک‌نجات و تجهیزات ایمنی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشخص شد در یک مجتمع مسکونی ۵ طبقه ۳۰ واحدی در طبقه همکف آن پارکینگ با ۶ دستگاه خودرو وجود داشت که ۲ دستگاه خودرو شامل یک دستگاه خودروی هیوندا و یک خودروی سواری ال ۹۰ به علت نامشخصی دچار آتش‌سوزی شده و دود زیادی تمام ساختمان را فرا گرفته است.

ملکی افزود: بر اثر این آتش‌سوزی، دود زیادی طبقه منفی یک را نیز که استخر و سونا در آن طبقه قرار داشت، فرا گرفته بود ولی به دلیل به کارگیری درهای ضدحریق، خوشبختانه شعله‌های آتش به داخل منازل مسکونی سرایت نکرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله آتش‌سوزی در پارکینگ را خاموش کرده و موفق شدند ۱۲ نفر از ساکنان مجتمع مسکونی که به دلیل ترس و وحشت از وقوع آتش‌سوزی از منازل خود خارج شده بودند را نجات دهند.

وی با اعلام اینکه در جریان نجات ساکنان مجتمع مسکونی، ۲ شهروند خانم و آقای بالای ۶۰ سال به دلیل دودگرفتگی دچار مشکلات تنفسی شده بودند، افزود: هر ۲ شهروند آسیب‌دیده توسط ماموران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. شعله‌های آتش در پارکینگ مجتمع مسکونی در ساعت ۴:۱۳ بامداد به صورت کامل مهار شد و کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی علت وقوع حادثه هستند.

کد N906193

وبگردی