آفتاب

میرلوحی: بخش خصوصی در شرایط پساتحریم فعال شود

میرلوحی: بخش خصوصی در شرایط پساتحریم فعال شود

محمود میرلوحی با بیان اینکه توافق به دست آمده در مذاکرات فرصت طلایی برای کشور است، گفت: با توجه به مجموعه مشکلات و موانعی که بعد از انقلاب پیش آمده، می‌توان گفت اولین بار است که سایه سنگین تحریم و مزاحمت‌ها در کشورمان کاهش پیدا می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه روابط ما با دنیا وارد مرحله و فاز جدیدی می‌شود و باید این فرصت را مغتنم شمرده و منتظر فرصت‌های بعدی نمانیم، تصریح کرد: باید سریع دست به اقدام زده و با سیاست‌های صحیح و اقدامات مناسب دست به کار شویم، چرا که عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف فراوان است.

وی با اشاره به اینکه وقتی جنگ متوقف شد حضرت امام دستوری برای بازسازی کشور دادند، افزود: به نظر می‌رسد در شرایط پساتحریم، مجمع تشخیص مصلحت باید با فوریت، سلسله سیاست‌های کلی را خدمت مقام معظم رهبری بدهد تا در شرایط بعد از تحریم شاهد تحولات جدی باشیم چون این فرصت‌ها به سرعت می‌گذرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر درست عمل نکنیم مشکلات ادامه پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز مسئله اشتغال، ازدواج جوانان و بسیاری مشکلات دیگر وجود دارد و باید بتوانیم در شرایط جدید با ساختار مناسب اقتصادی برای حل این مسائل اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی در شرایط پساتحریم متولد و به طور جدی فعال شود گفت: امروز سرمایه‌گذاری و کارکردن کفش‌های فولادی می‌خواهد، پس لازم است که موانع کسب و کار رفع شود چون بسیاری از مجوزها ابزاری شده است که بخش خصوصی را سرگردان کنند و این موضوع باعث ایجاد رانت و رشوه و فساد اقتصادی می‌شود.

میرلوحی با بیان اینکه در شرایط بعد از تحریم باید با برنامه‌ریزی موضوع رکود به طور جدی حل شود، تصریح کرد: در ده سال گذشته نتوانستیم رشد 8 درصدی مورد نظر چشم‌انداز را به دست آوریم که باید با برنامه‌ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری خارجی در جهت تحقق آن گام برداریم.

وی افزود: منابع به دست آمده از توافقات باید به عنوان آورده دولت و ملت تلقی شود و بتوانیم ده برابر این منابع دستاورد داشته باشیم و شاهد جهش و انقلابی در حوزه صنعت، فناوری، خدمات،‌ گردشگری و مسکن باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: باید سلسله سیاست‌هایی که باعث بازگشت مردم به روستاها، شهرستان‌ها و باعث توزیع ثروت و فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزا از جمله گردشگری می‌شود، موردتوجه قرار گیرد.

میرلوحی تصریح کرد: باید از فرصت به دست آمده از توافق برای عقد قراردادهای تولید و ساخت و انتقال تکنولوژی استفاده کنیم و مراقبت کنیم دلالی‌ها مانع تحول و انقلاب صنعتی در کشورمان نشود.

وی با بیان اینکه ایران در شرایطی به توافق دست یافته است که در حلقه‌ای از کشورهای مصیبت‌زده با جنگ داخلی و مشکلات تروریستی احاطه شده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و آن را به فرصت اساسی و طلایی تبدیل کنیم تا پلی برای توسعه همه‌جانبه کشور شود.

انتهای پیام

کد N905999

وبگردی