آفتاب

آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کرد

آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کرد

آمریکا با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و حامیانش در اوکراین، اسامی نزدیکان یک میلیاردر و تاجر گاز روس، اپراتورهای بندر کریمه و مقام‌های سابق اوکراین را به فهرست کسانی که در پاسخ به اقدامات روسیه در اوکراین مجازات می شوند، اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا تحریمهایی را علیه هشت نهاد و مقامی که به گفته این وزارتخانه از گنادی تیمچنکو، تاجر گاز سرشناس روسی که پیش از این تحریم شده بود، پشتیبانی می کردند، اعمال کرد.

آمریکا همچنین دو نهاد را که به گفته آن از بوریس روتنبرگ، یک تاجر دیگر روس و از همپیمانان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پشتیبانی می کردند نیز تحریم کرد.

این اقدامات آمریکا به منظور وادار کردن روسیه به تبعیت از تعهدات حفظ صلحی که چندی پیش در شهر مینسک بلاروس امضا شدند تا به جنگ در شرق اوکراین پایان دهند، انجام شدند.

جان اسمیت، مدیر موقت دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اظهار کرد: تحریم های اخیر عزم ما برای حفظ فشارها بر روسیه به دلیل نقض قوانین بین المللی و دامن زدن به جنگ در شرق اوکراین را نشان می دهد.

روز پنجشنبه همچنین آمریکا چهار مقام سابق اوکراینی و نزدیکان آنها را که مرتبط با ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور مخلوع اوکراین که سال گذشته میلادی به روسیه فرار کرده بودند، تحریم کرد.

انتهای پیام

کد N905358

وبگردی