آفتاب

عراق و روسیه توافق‌نامه همکاری نظامی امضا کردند

عراق و روسیه توافق‌نامه همکاری نظامی امضا کردند

وزیر دفاع عراق که با هدف گفت‌وگو درباره تقویت همکاری نظامی به روسیه سفر کرده است در دیدار با مسئولان روسی توافق نامه همکاری نظامی را امضا کرد.

وزیر دفاع عراق که با هدف گفت‌وگو درباره تقویت همکاری نظامی به روسیه سفر کرده است در دیدار با مسئولان روسی توافق نامه همکاری نظامی را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،به نقل از شبکه خبری العربیه، "خالد العبیدی"، وزیر دفاع عراق برای بحث وگفت‌وگو با مقامات مسکودر خصوص جنگ علیه گروه تروریستی داعش و کمک نظامی این کشور به بغداد به روسیه سفر و توافق نامه همکاری نظامی را با "الکساندر فومین"، رئیس هیات فدرال روسیه در شهر سن پترزبورگ امضا کرد.

وی که در راس هیاتی عالی رتبه برای شرکت در نشست دوره‌ای کمیته مشترک روسیه و عراق برای همکاری نظامی و تکنولوژی در مسکو حضور دارد گفت: روسیه انبارهای سلاح خود را به روی ارتش عراق گشود و درخواست بغداد را در این زمینه پذیرفت تا نیروهای عراقی بتوانند به شکل جدی با داعش مقابله کنند. سلاح‌های روسیه نقش مهم وسرنوشت سازی در جنگ علیه داعش داشته است.

وی همچنین در گفت‌وگو با شبکه خبری روسیه الیوم گفت: همکاری نظامی با روسیه همچنان ادامه دارد و در حال پیشرفت دائم است. خطر واقعی در اندیشه و ایدئولوژی داعش و نه در عملیات‌های این گروه ترویستی نهفته است.

وی گفت: روسیه آمادگی خود را برای ارائه کمکهای بیشتر به عراق در تمامی زمینه‌ها اعلام کرده است و بغداد در جنگ فرسایشی قرار دارد. در نتیجه هر طرفی که بتواند به سرعت به ما سلاح بدهد ما از این کشور درخواست کمک خواهیم کرد چرا که آمریکا در دادن سلاح به ما تعلل می‌کند.

وی در خصوص عملیات آزادسازی شهر موصل، مرکز استان الانبار گفت: ساکنان شهر موصل منتظر ساعت صفر هستند تا دست به انقلاب مسلحانه‌ای علیه داعش بزنند. نمی‌توان عملیات آزادسازی شهر موصل را قبل از تامین امنیت در صحرای غربی الانبار آغاز کرد با این حال ما از جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی برای آزادسازی موصل استفاده می‌کنیم.

العبیدی همچنین گفت: نیروهای عراقی تمامی شهر بیجی به جز منطقه "المهندسین" را آغاز کرده اند و 1000 تن از تروریست‌ها را از پای درآورده‌اند ما طرحی برای آزادسازی پالایشگاه بیجی نیز در اختیار داریم.

انتهای پیام

کد N905232

وبگردی