آفتاب

تاکید جانشین ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهور مصر بر تقویت همکاری‌های نظامی

تاکید جانشین ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهور مصر بر تقویت همکاری‌های نظامی

جانشین ولیعهد عربستان در سفر به مصر با رئیس جمهور این کشور در قاهره دیدار و بر تقویت امنیت و ثبات در منطقه و لزوم تقویت همکاری‌های نظامی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، "عبدالفتاح سیسی،" رئیس جمهور مصر و "محمد بن سلمان "جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور در دیدار خود در قاهره توافقنامه جدیدی را برای تقویت همکاری در زمینه نظامی و اقتصادی امضا کرده و بر عزم و اراده خود برای حمایت از امنیت ملی کشورهای عربی و تلاش برای تشکیل نیروی مشترک عربی تاکید کردند.

دو طرف در بیانیه‌ای که در پایان نشست آنها صادر شد، بر تقویت امنیت و ثبات در منطقه و مخالفت با هرگونه مداخله بر امور داخلی کشورهای عربی و لزوم تقویت همکاری و سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه انرژی بر تقویت اقتصاد دو کشور تاکید کردند.

رئیس جمهوری مصر همچنین در مراسم فارغ التحصیلی برخی دانشجویان دانشکده‌ نظامی با حضور جانشین ولیعهد عربستان تاکید کرد: در شرایط کنونی منطقه ما نیاز بیشتری به وحدت برای مقابله با چالش‌های پیش رو داریم.

وی افزود: حضور محمد بن سلمان در این مراسم پیامی به مردم مصر، عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است مبنی بر اینکه ما همواره باید در کنار هم باشیم.

سیسی تاکید کرد: تنها با وحدت می‌توان با تهدیدات و چالش های منطقه رو به رو شد و واقعیت این است که مصر و عربستان دو شاخه امنیت ملی کشورهای عربی هستند و می‌توانیم با همکاری با این چالش‌ها مقابله کنیم.

در همین راستا عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز در دیدار با سامح شکری، همتای مصری خود در قاهره بر اهمیت تقویت روابط تاریخی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: مصر و عربستان برای تشکیل نیروی مشترک عربی با هم تماس‌هایی را برقرار کرده و اقداماتی را اتخاذ کردند.

دو طرف در این دیدار در خصوص اوضاع عراق و یمن و حمایت مصر از ائتلاف عربی به رهبری عربستان و همچنین ایجاد راهکاری برای حل بحران سوریه بحث و گفت‌وگو کردند.

سامح شکری تاکید کرد: موضع مصر در قبال مساله یمن هیچ گونه ابهامی ندارد و ما همواره از مواضع عربستان برای بازگرداندن ثبات و وحدت به یمن حمایت می‌کنیم.

الجبیر نیز تاکید کرد: مصر بخش اصلی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن است.

انتهای پیام

کد N905228

وبگردی