آفتاب
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تشریح کرد

دستاوردهای هفته ملی مهارت و کارآفرینی

دستاوردهای هفته ملی مهارت و کارآفرینی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ضمن تشریح دستاوردهای هفته ملی مهارت و کار آفرینی از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در تهران خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ضمن تشریح دستاوردهای هفته ملی مهارت و کار آفرینی از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در تهران خبر داد.

حمید رضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امروز شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت مرحله استانی در تهران رقم زده شد که 143 نفر در 28 رشته ظرف امروز و فردا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی کاشیکاری، گل آرایی، طراحی فضای سبز،‌ جواهرسازی، شیرینی پزی و آشپزی، آجرچینی،‌ نقاشی خودرو، طراحی مهندسی مکانیک،‌ الکترونیک، ساخت و تولید و رباتیک را از جمله رشته‌های مذکور نام برد.

به گفته خانپور 28 نفر از شرکت کنندگان برای مسابقات ملی مهارت که در آبان ماه جاری برگزار می‌شود انتخاب خواهند شد و نفرات برگزیده دوسالانه به مسابقات 2017 ابوظبی راه خواهند یافت.

وی همچنین از اعزام تیم ملی مهارت آموزان کشورمان به مسابقات جهانی 2015 برزیل در 17 مرداد ماه خبر داد و گفت: اردوهای آماده سازی با موفقیت به پایان رسیده و تیم ملی کشورمان با انگیزه و اقتدار عازم مسابقات 2015 برزیل خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه به دستاوردهای هفته ملی کارآفرینی و آموزشهای مهارتی پرداخت و گفت: طی هماهنگی با شهرداری‌ها، فرهنگسراها و سرای محله‌ها در اکثر مناطق شهر تهران و شهرستانهای استان تهران گذرهای مهارتی، جشنواره‌های ترویج آموزشهای فنی و حرفه‌ای و نمایشگاههای عرضه دستاوردهای کارآموزان به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: به مناسبت ششم مرداد روز ملی مهارت نیز در راستای توجه به اوقات فراغت جوانان تلاش کردیم تا خانواده‌ها را نیز به سمت آموزشهای مهارتی سوق دهیم.

به گفته خانپور ، در تهران 31 مرکز ثابت دولتی کار آموزشها را دنبال کرده و 3000 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای نیز با حداقل قیمت به ارائه آموزشهای تخصصی به جوانان بر اساس استانداردهای روز پرداختند.

مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در پایان با اشاره به حضور 200 کارآفرین مهارتی در بوستان آب و آتش تهران اظهار کرد: بوستان امشب و فردا شب با برگزاری جشنواره‌های متنوع و عرضه دستاوردهای کارآفرینان پذیرای علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام

کد N904610

وبگردی