آفتاب

مخالفت شدید سازمان ملل و اتحادیه اروپا با شهرک‌سازی‌های اسرائیل

مخالفت شدید سازمان ملل و اتحادیه اروپا با شهرک‌سازی‌های اسرائیل

دبیر کل سازمان ملل طرح های جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت 800 واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری و قدس اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد که ما طرح های جدید اسرائیل برای ساخت 300 واحد مسکونی در شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری و 500 واحد مسکونی دیگر در شرق قدس و نزدیکی رام الله را محکوم می کنیم.

مون بار دیگر تاکید کرد که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی بر اساس قوانین بین المللی اقدامی غیر قانونی و مانعی اساسی بر سر راه تحقق صلح و سازش است و به هیچ وجه با ادعاهای این رژیم در خصوص پایبندی به راه حل تشکیل دو کشور همخوانی ندارد، بنابر این اسرائیل باید هرچه سریع تر به شهرک سازی در اراضی فلسطینیان پایان دهد تا زمینه برای پیشبرد مذاکرات سازش و حل و فصل مسائل نهایی فراهم شود.

بان کی مون بار دیگر نسبت به عملیات تخریب رژیم صهیونیستی در منطقه موسوم به "ج" و تصمیم این رژیم برای تخریب روستای سویسا در کرانه باختری ابراز نگرانی و تاکید کرد که تخریب تاسیسات و منازل فلسطینیان به موجب قوانین بین المللی ممنوع و غیر قابل قبول است و سران این رژیم باید به خاطر این تجاوزات بازخواست و محاکمه شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه دستور ساخت 500 واحد مسکونی جدید در شهرهای صهیونیست نشین واقع در شهر قدس و 300 واحد دیگر در شهرک صهیونیست نشین بیت ایل در شرق شهر رام الله را صادر کرد.

اتحادیه اروپا نیز طرح جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید در شهرک های یهودی نشین واقع در قدس و کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای تاکید کرد که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی اقدامی کاملا غیر قانونی است.

انتهای پیام

کد N904455

وبگردی