آفتاب

توافق چین و ترکیه برای تقویت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم

توافق چین و ترکیه برای تقویت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم

«شی جینپینگ» و رجب طیب اردوغان روسای جمهور چین و ترکیه در زمینه تقویت همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، معاون رئیس جمهور چین بعد از گفتگوهای اردوغان و شی جینپینگ گفت: طرفین در زمینه تقویت همکاری های امنیتی توافق کردند. بر این اساس در این دیدار طرفین سه توافقنامه دولتی در زمینه حمایت از سرمایه گذاری ها و طرح بلند مدت برای همکاری بازرگانی و اقتصادی امضا کردند.

معاون رئیس جمهور چین در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: اردوغان و  شی چین پینگ در دیدار خود تاکید کردند که تروریسم دشمن بشریت است و دو کشور در معرض حملات تروریستی قرار دارند؛ از این رو طرفین برای تقویت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و مسائل امنیتی تلاش خواهند کرد.

در همین رابطه معاون وزیر امور خارجه چین نیز تاکید کرد: روسای جمهور ترکیه و چین موضوع اویغورها را که اخیرا از تایلند اخراج شده اند بررسی کردند. رجب طیب اردوغان و شی چین پینگ همچنین روابط دو جانبه و مسائل مهم بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار داده و در مورد تقویت همکاری در زمینه زیر ساخت ها، بخش کشاورزی، مالی و تجارت الکترونیک توافق کردند.

معاون وزیر خارجه چین گفت: آنکار به مشارکت بازرگانان چینی در ساخت راه آهن سریع السیر ترکیه تمایل دارد. گفتنی است رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در سفری رسمی عازم پکن پایتخت چین شده است.

کد N904399

وبگردی