آفتاب

بررسی زرادخانه هسته‌ای آمریکا با 7200 بمب اتمی

بررسی زرادخانه هسته‌ای آمریکا با 7200 بمب اتمی

آمریکا هم اکنون دارای زرادخانه هسته‌ای گسترده است که شامل 7200 بمب هسته‌ای می‌شود،‌ از این تعداد بمب، بیش از 2000 کلاهم هسته‌ای آماده پرتاب هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از نشریه نشنال اینترست، آمریکا برای پرتاب کلاهک‌های هسته‌ای خود دارای گزینه های زیادی است، آمریکا هم اکنون دارای 94 بمب افکن هسته‌ای مدل‌های (B-2S,B52S) بیش از 400 موشک بالستیک قاره پیمای مینت من، 12 زیردریایی مجهز به موشک بالستیک هسته‌ای مدل اهیواست، که زیر دریایی‌های جدید با موشک‌های بالستیک پیشرفته مدل (تریدنت 2) مجهز می‌شوند.

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سال 1985 یک موشک بالستیک قاره پیما مجهز به کلاهک هسته‌ای، تنها 60 درصد شانس تخریب یک انبار زیرزمینی را داشت،‌ این در حالی است که هم اکنون شانس تخریب یک انبار زیرزمینی توسط موشک بالستیک هسته‌ای حدود 99 درصد است.

اما هم‌اکنون خطرناک‌ترین بمب هسته‌ای زرادخانه آمریکا مدل (B61-12) است تاکنون گزارش‌های متفاوتی در مورد هزینه بسیار بالای این بمب هسته‌ای منتشر شده است و در واقع پرهزینه‌ترین بمب هسته‌ای در طول تاریخ محسوب می‌شود.

موضوعی که این بمب هسته‌ای را به خطرناک‌ترین بمب هسته‌ای جهان تبدیل می‌کند، دقت بسیار بالا و غیرقابل ردیابی بودن آن است.

ترکیب دقت بالا و غیرقابل ردیابی بودن (B61-12) آن را به کارآمدترین بمب هسته‌ای زرادخانه آمریکا تبدیل می‌کند، چرا که دقت بالا مهم‌ترین مولفه مشخص یک سلاح هسته‌ای است.

انتهای پیام

کد N904315

وبگردی