آفتاب

واحد 2 نیروگاه هسته‌ای واتس‌بار در آستانه آغاز فعالیت

واحد 2 نیروگاه هسته‌ای واتس‌بار در آستانه آغاز فعالیت

کمیسیون نظارتی آمریکا در فعالیت‌های هسته‌ای گزارش داده است بر اساس ارزیابی‌های اخیر انجام شده از واحد 2 نیروگاه هسته‌ای واتس بار، این واحد آمادگی آغاز فعالیت و تولید انرژی را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، این خبر در نشست خبری که 27 ژولای توسط کمیسیون نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای آمریکا با هدف بررسی نتایج ارزیابی تیم کارشناسان این کمیسیون در مورد امکان آغاز فعالیت راکتور واحد 2 این نیروگاه هسته‌ای برگزار شد اعلام شد که نتیجه مثبتی برای آغاز فعالیت این نیروگاه محسوب می‌شود،‌ ساخت این پروژه از سال 1973 آغاز شد اما به دلیل بروز یک حادثه به مدت بیش از 20 سال به تعویق افتاد.

گریگ ورنر، رییس تیم کارشناسانی که از راکتور هسته‌ای واحد 2 نیروگاه واتس بار بازرسی‌های ایمنی و امنیتی را انجام داده است، در این باره اعلام کرد: تیم کارشناسان ما همه جوانب و نقاط راکتور هسته‌ای واحد 2 این نیروگاه را به دقت و با عمق بالایی بررسی کرده‌اند و نیز بنابر ارزیابی‌های انجام شده واحد نیروگاه هسته‌ای واتس بار می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

او تصریح کرد: تیم کارشناسان در طول بررسی‌های خود هیچ گونه نقص یا ایرادی را مشاهده نکرده‌اند که بتوان گفت قابلیت و توانایی راکتور 2 این نیروگاه هسته‌ای را برای آغاز فعالیت و تبدیل آن به یک واحد فعال را با سوال مواجه کند.

ورنر تاکید کرد که در این واحد از نیروگاه هسته‌ای واتس بار، همه کارکنان وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند.

این تیم از کارشناسان هسته‌ای کمیسیون نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای آمریکا حدود 850 ساعت را صرف انجام بازرسی‌های ایمنی و امنیتی از واحد نیروگاه هسته‌ای واتس بار کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N904268

وبگردی