آفتاب
/35 سال مدیریت جهادی/

نماینده مردم زنجان: جهاد دانشگاهی در عرصه اقتصاد مقاومتی پیشرو باشد

نماینده مردم زنجان: جهاد دانشگاهی در عرصه اقتصاد مقاومتی پیشرو باشد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی به ‌عنوان یک ‌نهاد انقلابی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای است که دانشگاه‌های استان باید بیشتر از آن‌ها بهره بگیرند.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک ‌نهاد انقلابی است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شکل‌ گرفته است که تاکنون گام‌های قابل ‌توجهی در راستای رشد علمی و فناوری که در کشور بومی‌سازی شده برداشته است، با این‌ حال به نظر می‌رسد این سرعت و پویایی در سال‌های اخیر تا حدی کمرنگ شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی، افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد مقاومتی، این نهاد انقلابی می‌تواند در این مسیر پیشرو و پیشگام باشد و در بومی‌سازی فناوری‌هایی که تاکنون به ‌صورت وارداتی بوده ورود پیدا کند، لذا لازم است بیش ‌از پیش به این مقوله بپردازد.

وی با بیان این‌که «حفظ جهاددانشگاهی به ‌عنوان یک مرکز علمی و تحقیقاتی در سایر دانشگاه‌های کشور ضرورت دارد»، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با حضور خود در دانشگاه‌های سطح کشور می‌تواند آن‌ها را به تحرک و پویایی وادار کند و از این طریق اهداف خود را پیگیری کند؛ چراکه وجود جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها علاوه بر ایجاد پویایی سبب می‌شود دانشجویان کار گروهی و عملی با یکدیگر را بهتر فرا بگیرند تا موفقیت‌های مختلفی را در بخش‌های مختلف کسب کنند، از این ‌رو ما نباید نسبت به این نهاد انقلاب بی‌تفاوت باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره‌گیری ارگان‌های مختلف از توانمندی‌های جهاددانشگاهی در استان، تصریح کرد: ایران یک کشور استثنا به شمار می‌رود؛ زیرا همیشه به ‌دور از استعمار و به ‌صورت مستقل عمل می‌کند و همین ویژگی‌ها موجب شده مرتباً مورد تحریم قرار بگیرد، به همین خاطر با توجه به شجره انقلابی این نهاد و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد انتظار می‌رود بیشتر به توانمندی‌های خود اکتفا کند و دانشگاه‌ها نیز از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و با ارتباط هر چه بیشتر با نخبگان استان پیش به ‌سوی موفقیت حرکت کرد تا در عمل هم استان زنجان حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی در بخش دیگری با اشاره به عقبه فرهنگی جهاددانشگاهی، توجه به این حوزه را نیز حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در کنار امور علمی در دانشگاه‌ها باید به مسائل فرهنگی نیز توجه داشت که عملکرد جهاددانشگاهی در این بخش مناسب بوده ولی باید بیش از گذشته به این حوزه توجه کرد، زیرا قابلیت‌ برای این کار وجود دارد.

وی به اعتماد عمومی به این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از نیروهای جوان و کارآمد باعث افزایش اعتماد عمومی به این نهاد انقلابی می‌شود.

انتهای پیام

کد N904212

وبگردی