آفتاب

عفو بین الملل: اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنایت جنگی شده است

عفو بین الملل: اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنایت جنگی شده است

عفو بین الملل امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با کشتن دست کم 135 غیرنظامی در جنگ غزه، مرتکب جنایت‌ جنگی شده است. این اقدام صهیونیست‌ها با هدف جلوگیری از اسیر شدن یکی از سربازان این رژیم در جنگ نوار غزه در تابستان 2014 صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، طبق گزارش عفو بین الملل، شواهد مستدلی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با هدف ناکام گذاشتن عملیات اسیر شدن یک نظامی اسرائیلی در جنگ 2014 غزه مناطق مسکونی در رفح را زیر آتش سنگین حملات خود گرفته است و دست کم 135 غیر نظامی را کشته است که نشانگر بی‌توجهی اسرائیل به جان غیرنظامیان است.

در ادامه این گزارش آمده است: اسرائیل حملات نابرابر و بی‌هدفی داشته است و کاملا از انجام تحقیقات در مورد آن‌ها به صورت مستقل شانه خالی کرده است.

در این گزارش که نام "جمعه سیاه کشتار دسته جمعی در رفح" بر آن گذاشته شده، بر صدها فایل ویدئویی و عکس و همچنین عکس‌های ماهواره‌ای و تطبیق آن‌ها با سخنان شاهدان عینی استناد شده است.

براساس دستورات فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی، یگان‌های رزمی اسرائیل می‌توانند برای جلوگیری از اسیر شدن سربازانشان به شدت مناطق مشکوک را بمباران کنند و مانع از اسارت نظامیان شوند حتی اگر حملات به کشته شدن نظامی مورد نظر بینجامد.

انتهای پیام

کد N904099

وبگردی