آفتاب

کمرنگ شدن کارآفرینی تحت تأثیر اقتصاد نفتی

کمرنگ شدن کارآفرینی تحت تأثیر اقتصاد نفتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در سال‌های گذشته و با تکیه ‌بر اقتصاد نفتی، کارآفرینی تحت تأثیر قرار گرفته و ضروری است توجه بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، قاسم صیادی در همایش کارآفرینی، مهارت آموزش با رویکرد اشتغال پایدار که در هفته مهارت‌آموزی برگزار شده بود، اظهار کرد: معضل بیکاری و دغدغه اشتغال مورد توجه سیاست‌گذاران و متولیان امر در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: علاوه بر نگرش‌هایی که امروزه در حوزه اشتغال از سوی فارغ‌التحصیلان شاهد هستیم و حاکمیت اقتصاد نفتی به ‌ویژه در سال‌های گذشته باعث شده تا حوزه کارآفرینی کمتر مورد توجه قرار گیرد.

صیادی تصریح کرد: توانمندسازی نیروهای کار و ارائه آموزش‌های مهارتی یکی از اولویت‌های مهم در جامعه است و با تحقق آن می‌توان شاهد تولید ثروت در جامعه باشیم.

مسوول بنیاد تعاون بسیج استان زنجان گفت: 99 درصد از تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیجیان در سال گذشته جذب شد.

محمدی اظهار کرد: بنیاد تعاون بسیج از ابتدای تأسیس خود در حوزه‌های مختلف از جمله حمل ‌و نقل، مسکن، خدمات مالی و اعتباری، پرداخت وام و شرکت بین‌المللی نگار نصر در حوزه اشتغال‌زایی فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 11 همایش با بیش از 1600 شرکت‌کننده توسط این بنیاد برگزار شد، افزود: در حدود 600 مورد کلاس آموزشی از جمله قالی‌بافی، دامداری، زنبورداری، پرورش آبزیان برای متقاضیان برگزار شد.

محمدی تصریح کرد: در بخش تسهیلات اقتصاد مقاومتی 13 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار منظور شده بود که در مجموع 99.3 درصد این تسهیلات از سوی متقاضیان جذب شد.

در ادامه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان نیز گفت: شرکت‌های توسعه و عمران شهرستانی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شوند.

احمد غریوی اظهار کرد: ایجاد اشتغال تنها بر عهده یک وزارتخانه نبوده و با اصلاح این تفکر باید همه دستگاه‌های اجرایی در راستای ایجاد اشتغال پایدار اهتمام داشته باشند.

وی افزود: شرکت‌های توسعه و عمران شهرستانی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود و می‌توانند در رشد و توسعه این مناطق سهم به سزایی داشته باشند.

غریوی تصریح کرد: با توجه ویژه به حوزه تعاون و فعال کردن آن می‌توان تا حد قابل ‌توجهی معضل اشتغال را رفع کرد.

این مسوول تأکید کرد: امکان ایجاد فرصت‌های شغلی در دستگاه‌های دولتی با توجه به حجم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کافی نبوده و ضروری است تا فارغ‌التحصیلان در مقوله اشتغال فعالیت‌های کارآفرینی را مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است، در پایان این همایش از منیره اکبری، رضا محمدی و علیرضا چراغی کارآفرینان برتر اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تجلیل شد.

انتهای پیام

کد N903973

وبگردی