آفتاب

تظاهرات لیبی در اعتراض به حکم اعدام مسئولان نظام سابق

تظاهرات لیبی در اعتراض به حکم اعدام مسئولان نظام سابق

شهرهای مختلف لیبی شاهد برگزاری تظاهراتی در اعتراض به حکم اعدام سیف الاسلام قذافی و تعدادی از مسوولان نظام سابق بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العربیه، منابع محلی اعلام کردند که مردم شهرهای سرت، زادگاه معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، منطقه الجمیل که زادگاه البغدادی المحمودی، نخست‌وزیر نظام سابق لیبی است، شهر بنی ولید و تعداد دیگری از شهرهای جنوبی کشور شاهد برگزاری تظاهراتی در اعتراض به حکم‌های صادر شده در حق سیف‌الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی و دیگر مسوولان نظام سابق این کشور بودند.

براساس تصاویری که فعالان این کشور در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر کردند، تظاهرکنندگان در شهرهای سرت و الجمیل در حالی که تصاویر معمر قذافی و پرچم‌های سبزرنگ در دست داشتند. این احکام را "ظالمانه" خواندند.

دادگاه استیناف طرابلس روز سه شنبه سیف‌الاسلام قذافی و چند متهم دیگر نظام سابق لیبی را به اعدام با شلیک گلوله محکوم کرد.

درهمین راستا، المبروک قریره، وزیر دادگستری لیبی احکام صادر شده در حق برخی از مسوولان نظام معمر قذافی از سوی دادگاه طرابلس را احکامی فرمایشی خواند و گفت این احکام از سوی دادگاه‌هایی صادر شده‌اند که تحت کنترل شبه‌نظامیانی هستند که با قدرت زور و اسلحه پایتخت را تصرف کردند.

قریره در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد که پارلمان لیبی پیش از این در حکمی دستور انتقال دادگاه عالی کشور از طرابلس به شهر البیضا را صادر کرد اما شبه‌نظامیان فجر لیبی این دستور را اجرا نکردند تا این دادگاه تحت کنترل خودشان بماند.

دفتر شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز از این حکم‌ها انتقاد کرده و خواهان بازنگری در آن شده است.

انتهای پیام

کد N903923

وبگردی