آفتاب

ولایتی: سفر مقامات اروپایی به ایران پدیده غیرمنتظره و بی سابقه‌ای نیست

ولایتی: سفر مقامات اروپایی به ایران پدیده غیرمنتظره و بی سابقه‌ای نیست

ایرنا نوشت:

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه و فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران پدیده غیرمنتظره و بی سابقه ای نیست چرا که در سال گذشته هم خانم کاترین اشتون مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به این کشور سفر کرد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با هیات عالیرتبه علمی و فناوری جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر خارجه فرانسه و همچنین هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران افزود: رفت و آمد بین جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها همواره صورت می گرفته و حال هم انجام می شود.

وی ادامه داد: سفر وزیر خارجه فرانسه یا هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران پدیده غیرمنتظره و بی سابقه ای نیست چرا که در سال گذشته هم خانم کاترین اشتون که مسوول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره قطعنامه شورای امنیت در تحریم موشکی ایران گفت: قطعنامه ای که در شورای امنیت در ارتباط با امکانات دفاعی ایران به خصوص درباره موشک ها تصویب شده از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است.

وی ادامه داد: این قطعنامه که تحت نفوذ کشورهای توسعه طلب و برتری طلب غربی تصویب شده برای این است که قدرت دفاعی ایران را تضعیف و بتواند خواسته های خود را به ما تحمیل کنند بنابراین جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه زیر بار این نوع قطعنامه ها نرفته و نخواهد رفت.

وی ادامه داد: اگر آمریکایی ها و آنهایی که سیاست های این کشور را دنبال می کند می توانستند با تصویب دو یا سه قطعنامه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کنند لحظه ای تردید نمی کردند و عملا کیان ایران و تمامیت اراضی و استقلالش را مورد تهاجم قرار می دادند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: آنها می خواهند جمهوری اسلامی ایران یا در صحنه نباشد یا اگر هم باشد تحت نفوذ و سلطه آنها باشد.

ولایتی در ادامه از افتتاحیه اجلاس پزشکان مسلمان در روز پنج شنبه در مشهد خبر داد و گفت: این اجلاس فردا آغاز به کار می کند و ادامه آن در تهران و بعد از آن در شیراز برگزار می شود.

52261

کد N903910

وبگردی