آفتاب

ایجاد هنجارهای اجتماعی با بازی‌های کودکانه

ایجاد هنجارهای اجتماعی با بازی‌های کودکانه

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: به وسیله بازی می‌توان بسیاری از هنجارهای اجتماعی مانند اعتماد به نفس، شکل گیری هویت و ... را در کودک و نوجوان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، سعید صادقی روز گذشته (سه شنبه) در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه تخصصی لوازم و تجهیزات بازی، سرگرمی، تفریحی، کمک آموزشی و اسباب بازی‌های پارکی و پنجمین نمایشگاه تخصصی بهداشت، سلامت، ورزش، تجهیزات و خدمات وابسته اظهارکرد: چند سالی بود که نمایشگاه با عنوان نمایشگاه کودک و نوجوان برگزار می‌شد، اما امسال نمایشگاه به صورت ادغام با نمایشگاه بهداشت و سلامت برگزار می‌شود.

وی به کارکردهای نمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: کارکرد اولیه نمایشگاه عرضه، فروش و حمایت از تولید داخلی، مباحث اقتصاد مقاومتی و ... است، اما برای سازمان بهزیستی علاوه بر این موارد، کارکرد سلامت و مباحث اجتماعی نیز مدنظر قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: سلامت جسمی، روانی، روانشناسی و حتی مراقبت‌های معنوی نیز در این نمایشگاه مدنظر سازمان بهزیستی قرار دارد.

صادقی اضافه کرد: در بهزیستی استان اصفهان حدود هزار مهدکودک، 50 پرورشگاه، 30 هزار کودک و نوجوان بی سرپرست و یا بدسرپرست و تعداد زیادی کودک و نوجوان معلول وجود دارد.

وی با بیان اینکه رشد، مراقبت و پرورش توسط بازی می‌تواند به منصه ظهور برسد، خاطرنشان کرد: به وسیله بازی می‌توان بسیاری از هنجارهای اجتماعی مانند اعتماد به نفس، شکل گیری هویت و ... را در کودک و نوجوان ایجاد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه‌ها ابزار خوب فرهنگسازی و مهندسی فرهنگی هستند، گفت: در این نمایشگاه سعی شده، نیازهای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها با سلایق مختلف پاسخ داده شود.

همچنین در این مراسم، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در زمینه تولید دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و ورزشی پیشرفت خوبی داشته است به طوری که دستگاه‌های بدنسازی داخل می‌توانند با مشابه خارجی رقابت کنند.

حسین زیبایی با بیان اینکه نیاز مردم است که از تجهیزات ورزشی آگاهی پیدا کنند، افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در ارتقای سطح سلامت و آگاهی مردم موثر باشد.

وی با اشاره به رشته‌های جدید ورزشی مانند پیلاتس و ماساژ گفت: ایمنی و سلامت واحدهایی که در این رشته‌های ورزشی فعالیت می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان مردم را آگاه‌تر کرد.

به گزارش ایسنا؛ هفدهمین نمایشگاه تخصصی لوازم و تجهیزات بازی، سرگرمی، تفریحی، کمک آموزشی و اسباب بازی‌های پارکی و پنجمین نمایشگاه تخصصی بهداشت، سلامت، ورزش، تجهیزات و خدمات وابسته برای اولین بار به طور همزمان از تاریخ ششم تا دهم مرداد ماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برپا می‌شود.

انتهای پیام

کد N903746

وبگردی