آفتاب

پیروزی دیگر ژان ماری لوپن بر دخترش

پیروزی دیگر ژان ماری لوپن بر دخترش

بنیانگذار جناح راست افراطی فرانسه که با دخترش، رهبر فعلی این جناح اختلاف نظرهای شدیدی پیدا کرده، توانست در مبارزه حقوقی در دادگاه بر سر اخراج شدن از حزبی که خودش تاسیس کرده به پیروزی برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ مارین لوپن، رهبر فعلی حزب "جبهه ملی" فرانسه و دخترش ژان ماری لوپن، از بنیانگذران این حزب، اوایل ماه جاری میلادی تلاشی را به منظور تغیر اساسنامه حزب جبهه ملی و لغو جایگاه پدرش در مقام رئیس افتخاری این حزب آغاز کرد.

پس از آن ژان ماری لوپن که از این اقدام دخترش خشمگین شد، توانست شکایت موفقیت آمیزی علیه حزبش در دادگاه داشته باشد و این دادگاه اوایل ماه جاری میلادی رای داد به این که طرح مارین لوپن برای رای‌گیری در خصوص تغییر اساسنامه حزب جبهه ملی باید متوقف شود.

حزب جبهه ملی پس از این حکم علیه آن درخواست تجدید نظر کرد اما یک دادگاه بلندپایه تر در ورسای فرانسه روز سه شنبه مجددا این حکم را تایید کرد و پیروزی حقوقی را نصیب ژان ماری لوپن کرد.

دادگاه حکم داد، این رای گیری تا زمان سازماندهی مجمع عمومی که مطابق با اساسنامه فعلی باشد، به حال تعلیق در می آید.

ژان ماری لوپن در واکنش به پیروزی اش در دادگاه گفت، من حزب جبهه ملی را تاسیس کردم، من 40 سال این حزب را رهبری کردم و هنوز یکی از رهبرانش و رئیس افتخاری آن هستم.

حزب جبهه ملی فرانسه در بیانیه‌ای از تصمیم دادگاه به هدف حفظ جایگاه ژان ماری لوپن اظهار شگفتی کرد و گفت که وی با توجه به رفتار غیرقابل بیانش دیگر شایسته این عنوان نیست.

انتهای پیام

کد N903739

وبگردی