آفتاب
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری:

دولت نتوانسته نقش خود را در دوران دفاع مقدس تبیین کند

دولت نتوانسته نقش خود را در دوران دفاع مقدس تبیین کند

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این‌که دولت هنوز نتوانسته نقش خود را در دفاع مقدس به خوبی تبیین کند، گفت: مدیر کل نیروهای مسلح طرح جامعی برای ایجاد موزه و نمایشگاه دفاع مقدس تهیه کرده که در آن طرح از دولت خواسته شده که اسناد خود را درباره دفاع مقدس ارائه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی بانک صبح امروز در گردهمایی تبیین اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس با اشاره به این‌که ایثارگری ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس هیچ‌گاه از خاطره‌ها بیرون نمی‌رود، اظهار کرد: همه روشنفکران، فرهیختگان، ایثارگران، مدیران دوران جنگ و همه مردم باید تلاش کنند تا ارزش‌های دوران دفاع مقدس و توطئه استکبار برای مبارزه با انقلاب فراموش نشده و آن دوران هشت ساله به عنوان یک سمبل دائمی برای آیندگان حفظ شود.

وی همچنین گفت: در آن هشت سال همه قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای با تمام توان خود از ارتش بعثی حمایت کردند اما مردم ما با وحدت تاریخ را به زانو درآورده و ثابت کردند یک ملت واحد می‌تواند با تکیه بر اراده و ایمان خود در مقابل بسیج بین‌المللی بایستد و اجازه ندهد حتی یک وجب از خاکش از بین رود. این قدرت، فداکاری و مقاومت باید به عنوان یک سمبل برای کسانی که دنبال احترام بین‌المللی، استقلال واقعی و ارزش‌های معنوی هستند حفظ شود.

بانک همچنین گفت: اگر آن دوران پرافتخار شکل نمی‌گرفت شاید امروز ما در عرصه دیپلماسی نمی‌توانستیم این موفقیت را به دست آوریم. جالب توجه این است که همان مقابله دوران دفاع مقدس با کشورمان امروز هم در عرصه سیاسی شکل گرفته است. در آن دوره همه دنیا مقابل ایران ایستاده بود و امروز هم 1+5 شامل 30 کشور می‌شود و کارآمدترین دیپلمات‌ها در یک طرف میز و دیپلمات‌های ما با تکیه بر توانایی‌های خود در طرف دیگر میز قرار گرفته اند و آنها از میز مذاکره پیروز خارج شدند و منافع ملی، امنیت ملی و دستاوردهای معنوی و اعتقادی انقلاب را حفظ کرده و تمام خطوط قرمز را نیز رعایت کردند.

وی ادامه داد: اگر استقامت دوران هشت ساله دفاع مقدس نبود شاید امروز در صحنه دیپلماسی نتیجه دیگری رقم می‌خورد. در واقع دیپلمات‌ها با آگاهی از قدرت کشور که ناشی از وحدت، یکپارچگی، دستاوردهای علمی، نیروهای انسانی توانمند، موقعیت استراتژیک کشور، ایمان مردم، ایثارگری‌ها، خون شهدا و قدرت ولایت است توانستند در صحنه دیپلماسی پیروز شوند به گونه‌ای که اکنون در جلسات مقامات آمریکایی گفته می‌شود که آنها نمی‌توانند قدرت ایران را از بین ببرند.

بانک در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه مجریان نباید اجازه دهند ارزش‌های دفاع مقدس فراموش شود، خاطرنشان کرد: ما باید با تمام توان خود تلاش کنیم که دستاوردهای دوران دفاع مقدس را با شیوه و ابتکارات جدید به نسل جوان ارائه کنیم و در این حوزه باید از امکانات و تکنولوژی‌های جدید استفاده کنیم زیرا شیوه‌های قدیمی دیگر کارساز نیست.

به گفته وی استانداران استان‌ها مرزی در دوران دفاع مقدس تمام عمر خود را صرف کردند تا شرایط برای رزمندگان فراهم شود. امروز نیز باید اسناد آن دلاوری‌ها جمع‌آوری شود زیرا برای متر متر این خاک خون ریخته شده است.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه گفت: ما متأسفانه هنوز نمایشگاه یا موزه‌ای جامع از دوران دفاع مقدس نداریم. البته کارهای ارزشمندی به صورت پراکنده انجام شده است. اکنون ستاد کل نیروهای مسلح به دنبال ایجاد موزه‌ای جامع برای دوران دفاع مقدس است و از دولت هم خواسته که اسناد و مدارک خود را تهیه کند. دولت هنوز نتوانسته نقش خود را در دوران دفاع مقدس تبیین کند. دولت در دفاع مقدس 21 هزار شهید داشته است.

وی همچنین افزود: ما باید نمایشگاه و موزه دفاع مقدس را در حوزه دولت ایجاد کرده و اسناد خود را به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کنیم تا با همکاری سایر دستگاه‌های کشور موزه‌ای جامع از دوران دفاع مقدس ایجاد شود. ما در این راستا از همه وزارتخانه‌ها خواسته‌ایم نماینده ویژه‌ای را برای این موضوع در نظر گرفته و یک کمیته‌ای هم در هر وزارتخانه برای ارائه نقش آن وزارتخانه در دوران دفاع مقدس ایجاد کند تا اسناد لازم جمع‌آوری شده و در اختیار موزه دفاع مقدس قرار گیرد.

بانک در پایان تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم در طول دو سال تمام اسناد خود را به موزه دفاع مقدس ارائه کنیم.

انتهای پیام

کد N903588

وبگردی