آفتاب
محمدصادقی در گفتگو با مهر:

تکریم بیش از حد خاطیانی مثل فابیوس برای عزت ملی ما مناسب نیست

تکریم بیش از حد خاطیانی مثل فابیوس برای عزت ملی ما مناسب نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نقش فابیوس در ورود خون‎های آلوده به ایران و آسیب به برخی هموطنان، گفت: عزت و احترام چنین آدمی و تکریم بیش از حد او، برای عزت ملی ما مناسب نیست.

شاهین محمدصادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر امروز لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به تهران و با اشاره به برخی سوابق رفتار وی نسبت به ایران، اظهار داشت: ما در چارچوب مصالح ملی خود بنای ارتباط با تمام کشورهای دنیا را به استثنای برخی کشورهای خاص داریم، اما معنای این حرف این‌طور نیست که هر آدمی را تکریم و احترام کنیم.

وی در توضیح این مسئله گفت: لوران فابیوس زمانی که کیسه‌های آلوده خون از فرانسه به کشور ما وارد شد، در دولت فرانسه مسئولیت داشت و با این اقدام خود باعث شد که میلیاردها دلار به ما ضربه زده شود، اعتبار بهداشت و درمان ما آسیب ببیند و مهمتر اینکه تعدادی از هموطنان ما را آلوده کرد که دیگر هیچ‌وقت درمان نخواهند شد و منشا آلودگی بیشتر نیز شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: عزت و احترام چنین آدمی و تکریم بیش از حد او به هیچ‌عنوان برای عزت ملی ما مناسب نیست.

محمدصادقی ادامه داد: معتقدم ضمن اینکه به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه باب مذاکره و مراوده را با او باز می‌کنیم، اما این مسئله را نیز باید به او گوشزد کنیم که از نظر ما یک فرد خاطی بین‌المللی همیشه خاطی است و با این چشم به او نگاه می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله ورود فاکتورهای آلوده خونی از فرانسه به ایران باید پیگیری حقوقی و بین‌المللی شود و البته تاکنون نیز این کار با جدیت پیگیری نشده است و اینکه چرا در این رابطه سستی شده، این را باید از دست‌اندرکاران بهداشت و درمان کشور سئوال کرد.

 

 

 

کد N903540

وبگردی