آفتاب
در جلسه کمیسیون انرژی مقرر شد؛

کارگروهی برای حل مشکل جایگاه‌داران نهادهای نفتی تشکیل می‌شود

کارگروهی برای حل مشکل جایگاه‌داران نهادهای نفتی تشکیل می‌شود

کمیسیون انرژی مجلس در جلسه روز سه‌شنبه خود مقرر کرد، کارگروهی متشکل از بخش خصوصی وزارت نفت و مجلس برای حل مشکل جایگاه‌داران تشکیل شود.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ با بیان این مطلب اظهار کرد: در این جلسه کمیسیون مشکلات جایگاه‌داران نهادهای نفتی با حضور معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، معاون پارلمانی وزیر نفت و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: نماینده‌ای از طرف جایگاه‌داران، وزارت نفت‌، اعضای کارگروه نفت، گاز و پتروشیمی مجلس و نایب رئیس کمیسیون انرژی از اعضای این کارگروه هستند و در خصوص آیین نامه جایگاه داران نیز اصلاح و بازنگری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته در این جلسه مطرح شد اگر خلاء قانونی برای رفع مشکل جایگاه‌داران وجود دارد وزارت نفت برای جایگاه‌داران آن را در لایحه برنامه ششم توسعه لحاظ کنند و اگر هم این امکان فراهم نشد به کمیسیون انرژی ارجاع دهند و به عنوان پیشنهادی در برنامه ششم توسعه این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم مجلس در دو سال اخیر نظام پرداخت به جایگاه‌داران از کارمزدی به حق العمل کاری تبدیل شود اما تاکنون این مورد به صورت کامل اجرا نشده است،‌ گفت:‌ معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت اعلام کرده این مصوبه اجرایی شده و به دنبال این هستند که مجوز شورای اقتصاد را کسب کنند و اعلام کردند که تا پایان مرداد ماه جاری این مجوز را کسب کرده و ابلاغ خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N903277

وبگردی