آفتاب

بررسی میزان پول‌های بلوکه شده ایران

بررسی میزان پول‌های بلوکه شده ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی میزان دلارهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور با حضور رییس کل بانک مرکزی، معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونان دیوان محاسبات در جلسه عصر امروز(سه شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بانک مرکزی معتقد است که تنها 29 میلیارد دلار پول بلوکه شده وجود دارد. در این جلسه آقای سیف توضیح داد که 23 میلیارد دلار منابع بانک مرکزی که بلوکه شده آزاد می‌شود و 6 تا 7 میلیارد دلار متعلق به دولت نیز آزاد خواهد شد. ضمن اینکه 22 میلیارد دلار در چین نزد شرکت نیکو به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات سپرده شده است.

کاتب با بیان اینکه معادل ریالی ارز بانک مرکزی به حساب خزانه واریز شده تصریح کرد: اینکه این میزان 100 میلیارد دلار اعلام شده بود در واقع 35 میلیارد دلار آن مربوط به طرح‌های نفتی و 22 میلیارد دلار وثیقه‌ای است که در چین گذاشته شده که این‌ها قابلیت استفاده ندارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به طرح ابهاماتی از سوی نمایندگان درباره میزان پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور اظهار کرد: قرار است دیوان محاسبات با همکاری بانک مرکزی رقم دقیق میزان مطالبات ارزی را به کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کند تا ابهامی در این زمینه وجود نداشته باشد.

انتهای پیام
کد N903109

وبگردی