آفتاب

دستگیری رئیس گروه جماعت مجاهدین بنگلادش

دستگیری رئیس گروه جماعت مجاهدین بنگلادش

به دنبال تشدید عملیات مقام‌های بنگلادش علیه افراط‌گرایان تندرو در این کشور، مقام‌های این کشور اعلام کردند نیروهای پلیس شش شبه نظامی از جمله رئیس گروه غیر قانونی موسوم به "جماعت مجاهدین" را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های بنگلادش پس از آن شبه‌نظامیان را هدف قرار دادند که چند تن از نیروهای آنها در سال جاری میلادی با سلاح سرد سه تن از منتقدانشان در فضای اینترنت شامل آویجیت روی، وبلاگ نویس آمریکایی را کشتند.

منیر الاسلام، کمیسیونر مشترک پلیس آگاهی شهر داکا، پایتخت بنگلادش امروز (سه شنبه) گفت، پلیس بنگلادش همچنین در عملیات اخیر خود به کشف و ضبط مواد منفجره و تجهیزات ساخت بمب از مخفی‌گاه‌های این شبه نظامیان در شهر داکا پرداخت.

وی ادامه داد: ما در جریان یورشهایی که به صورت شبانه علیه مخفی‌گاه‌های شبه‌نظامیان در شهر داکا انجام دادیم، شش شبه‌نظامی شامل رئیس گروه افراط‌گرای جماعت مجاهدین را دستگیر کردیم.

در ماه اکتبر مقام‌های امنیتی هند دسیسه‌ای علیه شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش را کشف کردند. این اتفاق بعد از آن افتاد که دو تن از اعضای گروه جماعت مجاهدین در انفجاری که در حین ساخت بمب توسط آنها در ایالت بنگال غربی هند واقع در مرز بنگلادش رخ داد، کشته شدند.

در سال 2005 گروه جماعت مجاهدین اقدام به منفجر کردن حدود 500 بمب در بنگلادش به طور تقریبا همزمان در یک روز کردند.

همچنین شبه‌نظامیان این گروه حملاتی را علیه چند دادگاه و ساختمان دادگستری در این کشور ترتیب دادند که موجب کشته شدن 25 نفر و زخمی شدن صد ها تن دیگر شد.

انتهای پیام

کد N902962

وبگردی