آفتاب

فراخوان فعالان اردنی برای تظاهرات "جمعه خشم" در حمایت از مسجدالاقصی

فراخوان فعالان اردنی برای تظاهرات "جمعه خشم" در حمایت از مسجدالاقصی

در پی یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در رزوهای اخیر که موج گسترده ای از محکومیت‌ها را به دنبال داشت، فعالان و اعضای احزاب و سندیکاهای اردن با هدف اعلام حمایت خود از مسجد الاقصی خواهان برپایی تظاهرات "جمعه خشم" شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، فعالان حزبی و اعضای سندیکاهای اردن از طریق پایگاه‌های ارتباط اجتماعی در اینترنت اعلام کردند که "جمعه خشم" پس از نماز روز جمعه این هفته از مقابل مسجد جامع الحسینی در مرکز امان و با عنوان "جمعه خشم برای مسجدالاقصی و پیروزی آزادگان" آغاز خواهد شد.

خمیس عطیه، عضو پارلمان اردن و عضو کمیته فلسطین به خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: اقدامات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که این دشمن به منشورها و معاهده‌های بین المللی احترام نمی‌گذارد و صلح را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی تاکید کرد: وظیفه امروز ما دعوت به اتخاذ اقداماتی از سوی کشورهای عربی و اسلامی برای حمایت از مقدسات و مقابله با هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌هاست.

اردن پیش از این در بیانیه‌ای یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی را محکوم کرده و از اسرائیل خواست تا به مسئولیت خود در حمایت از مسجدالاقصی عمل کند.

محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن تاکید کرد: هتک حرمت مسجد الاقصی و حمله به نگهبانان ونمازگزاران باعث جریمه دار شدن احساسات تمامی مسلمانان می ‌شود و احساس انزجار و دشمنی را افزاش خواهد داد.

الازهر نیز ضمن محکوم کردن یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی خواهان مداخله بین المللی شده است.

کابینه کویت نیز یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N902889

وبگردی