آفتاب

بغداد خواهان هماهنگی ترکیه پیش از هرگونه عملیات در شمال عراق شد

بغداد خواهان هماهنگی ترکیه پیش از هرگونه عملیات در شمال عراق شد

وزیر خارجه عراق ضمن ابراز نگرانی نسبت به عملیات نظامی ترکیه در مناطق مرزی شمال عراق، از دولت آنکارا خواست تا برای انجام هرگونه عملیات نظامی در این مناطق با دولت عراق هماهنگی لازم را به عمل آرود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با فاروق قاوقجی، سفیر ترکیه در بغداد از عملیات نظامی ترکیه در مناطق مرزی شمال عراق که موجب خسارت‌های بشری و مادی عراقی‌ها شده و رعب و وحشت را در میان ساکنان روستاها و مناطق مرزی ایجاد کرده، ابراز نگرانی کرد.

وی ضمن تاکید بر تمایل عراق به حفظ امنیت داخلی ترکیه و امنیت شهروندان این کشور از دولت آنکارا خواست تا برای انجام هرگونه عملیات نظامی در این مناطق به هماهنگی با دولت عراق بپردازد.

جعفری از ترکیه به دلیل اجازه دادن به استفاده از پایگاه اینجرلیک برای انجام حملات ائتلاف علیه داعش نیز قدردانی کرد.

جنگنده‌های ارتش ترکیه اخیرا حملاتی را به مواضع داعش در سوریه و حزب کارگران کردستان این کشور ( پ.ک.ک) در مناطق کوهستانی شمال عراق انجام دادند که بنا به گفته مسوولان ترکیه در راستای اجرای برنامه‌های "ضدتروریستی" آنکاراست. این حملات که از بامداد جمعه به شکل جدی آغاز شد یک هفته پس از انفجارهای تروریستی در ترکیه است که به کشته شدن ده‌ها شهروند ترکیه به ویژه کردها انجامیده است.

پ.ک.ک نیز در واکنش به حملات ترکیه توافق آتش‌بس سال 2013 را بی‌معنی دانسته و تلویحا اعلام کرده بود که حملات علیه مواضع دولت ترکیه را از سر می‌گیرد؛ حملاتی که طی چهار دهه بیش از 40 هزار قربانی از دو طرف گرفته است.

انتهای پیام

کد N902793

وبگردی