آفتاب

هشدار در خصوص ابتلای پرسنل زندان گوانتانامو به سرطان

هشدار در خصوص ابتلای پرسنل زندان گوانتانامو به سرطان

نیروی دریایی آمریکا در حال تحقیق در خصوص شکایتی در وزارت دفاع این کشور است که اظهار کرده، نرخ ابتلای وکلای مدافع نظامی و غیرنظامی مشغول به کار در زندان گوانتانامو به سرطان به سطحی هشدار دهنده رسیده و خواهان تخلیه پرسنل حاضر در زندان گوانتانامو و آزمایش میزان وجود مواد سرطان زا در این زندان شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ نیروی دریایی آمریکا در حال تحقیق درباره ادعای افزایش چشمگیر ابتلا به سرطان در میان پرسنل زندان گوانتانامو است.

بر اساس این گزارش، دست کم هفت وکیل که در زمینه محاکمه زندانیان گوانتانامو فعالیت داشته‌اند، مبتلا به سرطان شده‌اند. در این گزارش مشخص نشده که آیا همه آنها به یک نوع خاص از سرطان مبتلا شده‌اند یا خیر.

بر اساس شکایتی که نزد دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا ثبت شده، با توجه به این سابق بر این از زندان و پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو برای دور ریزی سوخت جت استفاده می شده، این احتمال وجود دارد که کارکنانی که در این محیط زندگی و کار می کنند در معرض سطح بالایی از مواد سرطانزا نظیر "آزبست" قرار دارند.

کاپیتان "مایکل شوارتز"، یک وکیل مدافع نظامی که چندین سال است در زندان گوانتانامو کار کرده به رویترز گفت: ما سالهاست که به سلسله مراتب فرماندهی اعلام می کنیم که هنگام زندگی و کار در تاسیسات موقتی که دولت برای کمیسیون های نظامی برپا کرده احساس امنیت نمی کنیم. وی که یک افسر نیروی هوایی آمریکا است، تصریح کرد: اما به نظر می رسد دولت آمریکا می خواهد همه چیز را لاپوشانی کند.

در این گزارش تاکید شده، وکلای مشغول به کار در گوانتانامو ممکن است در معرض سطح بالایی از آزبست و دیگر مواد سرطانزا در ساختمانی قدیمی که سابق بر این میزبان محاکمه های نظامی بوده قرار داشته باشند.

کلی ویرفل، سخنگوی ایستگاه نیروی دریایی خلیج گوانتانامو به رویترز گفت: وزارت دفاع آمریکا از نگرانی ها درباره مواد سرطانزای احتمالی در اطراف محل ساختمان کمیسیون نظامی وزارت دفاع واقع در ایستگاه نیروی دریایی خلیج گوانتانامو اطلاع دارد.

وی افزود: اداره منطقه جنوب شرق نیروی دریایی آمریکا در همکاری با مرکز سلامت عمومی یگان تفنگداران دریایی این نیرو و دیگر مقام های بهداشت و محیط زیست در حال بررسی اقدامات بیشتر که برای رفع این نگرانی ها لازم باشند است.

بیل کوئبلر، یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا که وکیل مدافع "عمر خدر"، یک کودک سرباز که زمانی در گوانتانامو زندانی بود، در 17 ژوئیه در حالی که تنها 44 سال سن داشت، از بیماری سرطان جان باخت.

در این گزارش به نگرانی ها درباره به خطر افتادن سلامت زندانیان گوانتانامو شاید به این دلیل که آنها در یک منطقه دیگر این پایگاه زندانی هستند اشاره ای نشده است.

انتهای پیام

کد N902558

وبگردی