آفتاب
رئیس دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور:

بین 80 تا 120 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند

بین 80 تا 120 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند

رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور می‌گوید که بین 80 تا 120 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین سید ابومحمد مرتضوی در نشست خبری پیش از نهمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور، اظهار کرد: بنا بر گزارش‌های مختلف و طبق آمارهای متعدد بین 80 تا 120 هزار دانشجوی ایرانی خارج از کشور داریم. البته این آمار دقیقی نیست و قرار است به همت شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهایی که در حوزه خارج از کشور فعالیت می‌کنند آماری در اختیار وزارت امور خارجه قرار گیرد تا آمار دقیق دانشجویان استخراج شود.

وی درباره فعالیت‌های این نهاد گفت: حوزه فعالیت این نهاد دانشجویان ایرانی خارج از کشور است و یکی از اهداف و اقدامات ما ارتباط با این دانشجویان به حساب می‌آید. این نهاد سابقه فرهنگی دارد و مثل هر کشوری که باید نظام و مردم آن دغدغه حمایت و ارتباط با شهروندان خود در هر کجای دنیا را داشته باشد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور نیز چنین دغدغه‌ای دارد. البته مخاطبان ما در دسترسمان نیستند و ارتباط گیری با آنها سخت است.

مرتضوی اضافه کرد: به همین دلیل در تعطیلات تابستانی و مقاطعی که دانشجویان به ایران بازمی‌گردند از این فرصت استفاده می‌کنیم و هرساله همایشی برگزار می‌کنیم. همایش امسال نسبت به گردهمایی‌های قبل تفاوت‌هایی دارد. از جمله این که تعداد مهمانان از 140 نفر به 70 نفر کاهش پیدا کرده است و تلاش کرده‌ایم از اقصی نقاط دنیا نماینده داشته باشیم و دانشجویانی که از چهره‌های تأثیرگذار بودند و یا در جهت علمی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی کار مفیدی کرده‌اند در این همایش حضور داشته باشند.

رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در پایان گفت: امسال دانشجویان از حدود 20 کشور در این همایش حضور دارند که تعداد اصلی آنها 40 نفر است و 12 نفر هم از اساتید هستند و سایر مهمانان مدعوین و سخنرانان هستند. سعی می کنیم در هر همایش از چهره‌های جدید استفاده کنیم و امسال برای بالا رفتن کیفیت همایش تعداد مدعوین کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

کد N902409

وبگردی